Cultura şi turismul din România, promovate cu ghid online la Stockholm

O serie de prelegeri online despre destinaţii turistice şi culturale din România, dedicate publicului suedez şi român din Suedia, vor fi prezentate de Institutul Cultural Român de la Stockholm, în colaborare cu Agenţia de Turism româno-suedeză Experience Transylvania.

Agenţia de turism a avut această iniţiativă de prezentări online ca încercare de înlocuire a dorinţei de a călători fizic cu posibilitatea unor călătorii digitale, din faţa calculatorului către diverse zone din România. Proiectul a început în urmă cu aproximativ o lună, iar ICR a oferit promovare online prelegerilor susţinute de reprezentanta agenţiei, Gloria Vintilă-Andersson, care a vorbit despre Regina Maria a României, tradiţiileşi obiceiurile româneşti de Paşte, precumşi despre Castelul Branşi legendele legate de Dracula.

În urma interesului crescut manifestat de către publicul suedez, ICR Stockholm a hotărât să se alăture iniţiativei şi astfel, împreună cu agenţia, a fost creat un plan de prelegeri digitale online.

Prezentările se desfăşoară online, iar cei interesaţi au acces pe baza unui link si a unor date de înregistrare. Prezentările sunt în limba suedezăşi conţinşi elemente grafice, precum prezentări PowerPoint şi o galerie de imagini.

Aceste prezentări sunt înregistrate şi vor fi puse la dispoziţia publicului pe canalul ICR Stockholm de pe platforma YouTube.

Următoarele prezentări incluse în program sunt:

•​13 mai: „Saxiska Transsylvanien – Transilvania Săsească”

•​20 mai: „Bukarest, konstrasternas huvudstad – Bucureşti, capitala contrastelor”

•​27 mai: „Timisoara, revolution & kultur – Timişoara, revoluţieşi cultură”

•​3 iunie: „Donaudeltats naturparadis – Paradisul natural al Deltei Dunării”

•​17 iunie: „Den rumänska blusen – Ia tradiţională românească” (prezentare bonus, la care este planuitşi un invitat, reprezentanţa va reveni cu detaliide îndată ce acesta va fi confirmat)

Experience Transylvania a fost înființată în februarie 2012, cu scopul de a promova România ca destinație turisticăși culturală având ca publicţintă piaţa turistică din Scandinavia. Agenţia se concentrează asupra circuitelor turistice culturale, în care oaspeţii au ocazia să cunoască atât tradiţiile româneşti, cât şi vestigiile istorice, dar şi evenimentele din centre culturale cum ar fi Bucuresti, Cluj, Iaşi, Sibiu (concerte, seri de operă, festivaluri etc.).