Ziua Națională a României 2021 la Roma

Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma Ziua Nationala a Romaniei 2021 la Roma

ZIUA NAȚIONALĂ A ROMÂNIEI 2021 CELEBRATĂ LA AUDITORIUM PARCO DELLA MUSICA DIN ROMA


Orchestra Facultății de Muzică și Teatru din cadrul Universității de Vest din Timișoara dirijată de Sebastian Felea și violonistul Alexandru Tomescu vor susține miercuri, 30 noiembrie 2021, ora 19:30, un concert extraordinar organizat cu ocazia Zilei Naționale a României 2021 de Ambasada României în Republica Italiană și Institutul Cultural Român prin Accademia di Romania in Roma. Evenimentul va avea loc la Auditorium Parco della Musica, una dintre cele mai cunoscute structuri culturale polifuncționale din Europa, proiectat de celebrul arhitect Renzo Piano. Programul concertului va cuprinde piese de: Marțian Negrea, George Enescu, Ciprian Porumbescu, Constantin Dimitrescu, Bela Bartók, Tiberiu Brediceanu și Paul Constantinescu. Evenimentul va fi transmis live, pe pagina Facebook a Ambasadei României în Italia și a Accademia di Romania in Roma, începând cu ora 19.30 (ora 20:30 în România). 

***

Un om. O vioară. Aceste două coordonate sunt suficiente pentru a crea un Univers. Iar când omul este Alexandru Tomescu, iar vioara este un Stradivarius, se naște un Univers locuit de creaturi sonore fascinante care se desprind din culoare şi densitate sonoră, toate menite să subjuge publicul aflat în sală. Alexandru Tomescu a dovedit că poate îmblânzi orice formă de muzică, mai ales după proiectul „Paganini – înger sau demon”, care a marcat un hotar în cariera lui. A fost momentul în care violonistul și-a regândit identitatea și care marchează o cotitură radicală în drumul pe care Alexandru Tomescu a pornit acum câțiva ani, acela spre schimbarea percepției existente în România asupra muzicii clasice. Într-adevăr, de când a revenit în țară, după studii în Elveția cu Tibor Varga și Statele Unite ale Americii cu Eduard Schmieder, Alexandru Tomescu a dorit să demonstreze că muzica clasică este o fereastră spre armonia cu sine și cu celălalt, o lume deschisă tuturor și că fiecare merită șansa de a o explora. După o mai mult decât fructuoasă carieră realizată în Europa și în lume, presărată cu succese în săli precum Théâtre des Champs Elysées - Paris, Carnegie Hall - New York sau Metropolitan Arts Centre – Tokio, sub bagheta unor Maeștri precum Valery Gergiev, Kurt Masur sau Christoph Eschenbach, Alexandru a revenit în România, unde s-a implicat în organizarea unor turnee naționale de muzică clasică, realizate exclusiv din fonduri private. A înțeles că neconvenționalul, ca îmbinare între profesionalism și inovație este cheia pentru a atinge publicul larg, drept pentru care a devenit protagonistul unor evenimente–pilot în lumea muzicală românească: a cântat pe Stradivarius într-o stație de metrou, pentru a dovedi că există o însemnată receptivitate pentru muzica de calitate; a cântat într-o pădure pentru a milita împotriva exploatării iraționale a domeniului forestier. A cântat în fața unei case în ruine, pentru a stopa distrugerea clădirilor aflate în Patrimoniul Național. A cântat cu scopul adunării de fonduri pentru Asociația Nevăzătorilor din România sau pentru protezarea auditivă a copiilor cu deficiențe de auz. Este printre primii artiști care și-a făcut o misiune clară din a purta mesajul muzicii clasice în orașe românești în care nu există filarmonici. Este suficient ca numele său să apară pe un afiș pentru ca biletele să se epuizeze cu zile întregi înainte de evenimentul respectiv. Alexandru Tomescu nu se rezumă doar la a cânta în fața publicului său, ci cultivă un dialog intens cu acesta, fie de pe scenă, explicând ce cântă, fie prin interviurile pe care le acordă la televiziunile și radiourile de specialitate și nu numai. Fie că vocea se aude la Radio România Muzical sau la Radio Guerrilla, fie că vorbele sale sunt tipărite în Dilema Veche sau în revista Viva!, el explică ce înseamnă să fii artist în România secolului XXI, ce surse îi hrănesc inspirația și de ce muzica clasică merită o șansă. Angajamentul pe care și l-a asumat în momentul în care a primit vioara Stradivarius Elder-Voicu, în 2007 a fost acela de a familiariza un număr cât mai mare de români cu sunetul splendidului instrument. După o serie aproape neîntreruptă de concerte desfășurate în România și în lume, numele violonistului și al viorii sale au devenit sinonime perfecte

În încheiere – un citat relevant, care deși se referă la un singur concert pe care Alexandru Tomescu l-a susținut în Noua Zeelandă, poate fi extins la întreaga sa carieră: „Alexandru Tomescu scoate o muzică nemaipomenită din Capriciile de Paganini, evidențiind contraste, lăsând fiecare frază să trăiască și să respire. M-am așteptat la o seară cu șampanie spumoasă, însă Alexandru Tomescu a servit whisky”. (David Larsen – Metro Magazine, Noua Zeelandă). Mai multe informații despre activitate violonistului Alexandru Tomescu pot fi găsite pe: http://www.alexandrutomescu.com/ro/01-home/home.html

SEBASTIAN FELEA s-a născut la Galați, iar pasiunea sa pentru lumea sunetelor s-a dezvoltat de timpuriu, în mediul activității muzicale conduse de tatăl său, muzician amator - organist și dirijor de cor - în cadrul bisericii. A studiat arta dirijatului de orchestră la Universitatea Națională de Muzică din București unde a absolvit în anul 2013 ca șef de promoție. În perioada de formare profesională a beneficiat de îndrumarea renumiților maeștri Petru Andriesei și Horia Andreescu. A participat la mai multe cursuri de măiestrie susținute de dirijori recunoscuți pe plan internațional, printre care Christian Badea, Jin Wang, Enrique Garcia Asensio, Konrad von Abel, Christian Ehwald, Sigmund Thorp, Cristian Măcelaru. Evoluția sa muzicală se îmbogățește semnificativ prin schimbul de studii Erasmus la Conservatorul Regal din Liège (2014-2015), la clasa profesorului Patrick Baton. Urmează apoi un stagiu de practică dirijorală la Orchestra Filarmonică Regală din Liège, desfășurat sub îndrumarea Directorului muzical al acestei instituții, maestrul Christian Arming. Perioada de asistență s-a încheiat cu un examen – concert la pupitrul acestei orchestre. S-a implicat în organizarea unor evenimente culturale de prestigiu, colaborând cu Fundația Română pentru Excelență în Muzică și Festivalul și Concursul Internațional George Enescu unde a lucrat pentru doi ani ca manager al proiectului „Muzica secolului al XXI-lea”. Sebastian Felea a urmat un program de doctorat sub îndrumarea Prof.Univ.Dr.D.H.C. Dan Dediu-Sandu. În cercetarea sa a aprofundat un repertoriu vocal-simfonic al perioadei Barocului muzical. În această perioadă, el a desfășurat un stagiu de asistență dirijorală alături de Phillipe Herreweghe la Collegium Vocale Gent. Aflându-se în faza de început a carierei sale dirijorale, Sebastian Felea a debutat în mai 2018 la pupitrul Orchestrei de Cameră Radio din București, ocazie cu care a colaborat cu soliști de o înaltă ținută artistică: Ariadna Mihai, Antonela Bârnat, Andrei Mihalcea, Alexandru Constantin, Iustin Zetea, Oana Trâmbițaș, Tiberius Simu și Cristian Hodrea. În iulie 2018 a dirijat Orchestra Filarmonică „Mihail Jora” din Bacău în cadrul evenimentului intitulat „Tribuna tinerilor dirijori”, colaborând cu pianista Eloisa Cascio. În octombrie 2019 a dirijat Orchestra și Corul Filarmonicii din Arad, colaborând cu violonista Diana Moș, pianista Andreea Dumitrescu, actorul Cristian Iacob și Corul Filarmonicii din Arad dirijat de maestrul Robert-Daniel Rădoiaș, într-un concert intitulat „Basm și istorie”. Cu ocazia aniversării a 30 de ani de la revoluție, Sebastian Felea a pregătit și a dirijat o opera „Romania: Revolution 1989” scrisă de compozitorul american „Aaron Garber”, compozitor care a studiat cu pasiune contextul și evenimentele din 1989 și le-a transpus în operă. Spectacolul a avut loc în 15 decembrie la Opera din Timișoara, cu orchestra și corul Facultății de Muzică și Teatru, studenți și profesori ai acestei instituții. În noiembrie 2020 se întoarce la pupitrul Orchestrei Filarmonicii din Bacău în cadrul „Festivalului Beethoven”, ocazie cu care colaborează cu pianista Maria-Diana Petrache. Începând din octombrie 2019, Sebastian Felea este dirijorul orchestrei Facultății de Muzică și Teatru din Timișoara.