DUPĂ TĂCERE ceea ce nu e rostit nu există?2012 / Franţa, România / 96 min. / Documentar
Regie, scenariu, imagine, sunet: Vanina Vignal
Montaj: Mélanie Braux
Montaj sunet: Dana Bunescu
Producător: Vanina Vignal, Cristian Mungiu, Sandrine Pillon
Producție: NOVEMBREproductions (Franţa), MOBRA films (Romania), Les Fées Productions.
ICR Madrid oferă invitaţii pentru vizionarea filmului, proiectat cu ocazia ediției a 4-a a Zilelor Filmului Românesc. Proiecţiile au loc pe 22 dec. la 20.30 și pe 29 dec. la 20.00, la Cineteca Madrid. Persoane interesate trebuie să trimită un mesaj la adresa de e-mail icrmadrid@icr.ro, specificând numele și prenumele, cât şi ziua dorită. Invitația este valabilă odată confirmată de ICR Madrid. Locurile sunt limitate.
Sinopsis: După tăcere... tratează modul în care efectele dictaturii sunt încă extrem de vii, chiar şi după căderea lui Ceauşescu. Un film despre abuzurile statului, despre frică, despre cum se moşteneşte tăcerea de la o generaţie la alta. Un film despre spaţiul bântuit de fantomele trecutului, fapt ce face viaţa, în prezent, aproape imposibilă. Trei generaţii zidite în tăcere. Moştenirea negării, căci nimic nu a revenit la locul său de drept şi nimic nu a fost spus. Uciderea dictatorului nu e destul pentru a ucide dictatura.
www.apreslesilence-lefilm.com
Premieră în Spania
A participat la numeroase festivaluri, printre care: Festival Cinéma du réel, Paris; Festivalul de Film Astra, Sibiu; Festivalul de film documentar dedicat drepturilor omului One World Romania, Bucureşti; Festivalul Internaţional de film francofon, Namur, Belgia; Festivalul Internaţional de Film, Morelia; Rencontres Internationales du Documentaire de Montreal, Quebec, Canada.
Vanina Vignal s-a născut în Franţa. După studii de teatru la Şcoala Internațională de Teatru şi Mişcare Jacques Lecoq şi apoi la Academia de Teatru şi Film din România (SANDA MANU), Vanina a fost mai întâi actriţă. Apoi a fost asistent de montaj si asistent de regie, înainte de a-şi crea propriile proiecte documentare. Vorbeşte fluent româna, ceea ce i-a permis să aibă acces direct la persoanele pe care a ales să le filmeze.