„Cățelul sinucigaș și Laika” în Studioul de teatru româno-american al ICR New York

Recent lansat cu spectacolul „Iona” după Marin Sorescu, noul program permanent al ICR New York, Studioul de teatru româno-american/Romanian-American Studio Theater, continuă cu spectacolul-lectură „Cățelul sinucigaș și Laika”, pe un text al scriitoarei româno-americane Cătălina Florina Florescu, în regia Olgăi Levina și cu o distribuție integral americană. Evenimentul va avea loc în 5 aprilie 2019, la sediul ICR New York din Manhattan.

Inspirată de mari dramaturgi precum precum Eugen Ionescu și Edward Albee, dar și de tradiția literaturii absurde românești începând cu Urmuz, piesa tratează, sub forma unei parabole de un umor amar, un subiect preocupant, din ce în ce mai frecventat de dramaturgii contemporani: migrația și problemele morale, psihologice, politice, inclusiv marginalizarea socială, pe care dislocarea le generează.

Cătălina Florina Florescu a absolvit Facultatea de Litere din cadrul Universităţii Bucureşti și, după obţinerea doctoratului în Literatură Comparată, a început să predea la Pace University din New York cursuri de teatru, literatură, cinema și dramaturgie. Este curatoare pentru dezvoltare de piese noi și dramaturgielaJersey City Theater Centerși autoare a mai multor cărți de poezie și de studii literare. În România, în anul 2018, Editura Tracus Arte i-a lansat volumul „Teatru”, care cuprinde piesele „Mia”, „Cățelul sinucigaș și Laika” și „Ce rămâne după viaţă”, piese apreciate de nume importante, printre care și regizorul Andrei Șerban. „Cățelul sinucigaș și Laika” a mai fost prezentată și la Berlin, tot într-un proiect al Institutului Cultural Român.

Studioul de teatru româno-american/Romanian-American Studio Theater, inaugurat în martie 2019, este unul dintre noile programe ale ICR New York, care își propune să prezinte, în limba engleză, în regim permanent, producții realizate în colaborare de oameni de teatru români și americani, precum și producții românești în limba engleză, montate în special pentru publicul american. Scopul ultim al programului este ca teatrul românesc, prin creatorii și textele sale, să devină o prezență constantă și de luat în seamă în peisajul teatrului independent, non-comercial, al vieții teatrale new-yorkeze și nu numai. Nu în ultimul rând, programul oferă posibilitatea de expresie artistică regizorilor, actorilor, scenografilor și dramaturgilor români stabiliți în Statele Unite.

Mai multe informații lawww.icrny.org șihttps://www.facebook.com/RCINY/.