300 de elevi francezi fac cunoștință cu România prin programul Globe Reporters

300 de elevi francezi cu vârste cuprinse între 9 și 15 ani participă, în primul semestru al acestui an, la un proiect prin care își dezvoltă cunoștințele despre România și aptitudinile jurnalistice, proiect derulat de asociația Le retour de Zalumée cu sprijinul SNCF, Primăriei Parisului, Institutului Cultural Român și Institutului Francez de la București. În proiect, parte a programului Globe Reporters, sunt implicate 11 școli de pe tot teritoriul Franței.

În perioada 7 ianuarie – 12 februarie, elevii au corespondat cu Marianne Rigaux, jurnalistă franceză familiarizată cu tematica românescă, aflată în călătorie de documentare în cinci orașe din țară – București, Brașov, Bistrița, Cluj și Sibiu. În rol de redactori-șefi, elevii au solicitat informații și au transmis interviuri. Pe baza materialelor primite de la „trimisa specială“, au fost deja publicate pe site-ul programului 90 de articole multimedia în limba franceză. Documentația obținută va fi în continuare valorificată de elevi, până în luna iunie 2015, pe diverse căi publicistice – un blog, un jurnal, o emisiune de radio, o expoziție ș.a.

Printre temele care au trezit interesul elevilor-jurnaliști: sărbătorile tradiționale, muzica folclorică, bucătăria locală, investițiile chineze, minoritatea germană, alegerea lui Klaus Iohannis în funcția de președinte, precaritatea condițiilor de trai, romii, taxiurile, fotbalul, Nadia Comăneci, religia ortodoxă, urșii, „afacerea“ Dracula, bisericile de lemn, repopularea cu bizoni, antreprenorii francezi prezenți în România.
Globe Reporters le permite elevilor din Franța să cunoască, de la distanță, țări membre ale Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei, România urmând unor proiecte care au avut ca temă Tunisia, Mali, Laos, Haiti și Senegal. După succesul campaniei din acest an, care a dus la stabilirea unor legături durabile, asociația preconizează desfășurarea în 2016 unui proiect în oglindă, prin care un jurnalist român să fie „trimis special“ în Franța al unor elevi din școli românești.

Evoluția proiectului poate fi urmărită și pe paginile de Facebook și Twitter.