L’Om Gigi: Linee_Percorsi_Segni_Sensi

LOm Gigi Linee_Percorsi_Segni_Sensi

Conferințele Teatrului Național București

prezentate publicului italian

L’OmGigi: Linee_Percorsi_Segni_Sensi



Accademia di Romania in Roma, în colaborare cu Teatrul Național București “Ion Luca Caragiale”, prezintă publicului italian cea de-a doua conferință din seria Conferințele Teatrului Național București prezentate publicului italian. Iniţiate cu aproape opt decenii în urmă de către Ion Marin Sadoveanu, Conferinţele Teatrului Naţional au revenit pe scena Sălii Atelier începând din anul 2006 cu prelegerile unor personalități marcante ale culturii române pe teme dintre cele mai diverse şi incitante.

Cea de-a doua conferință, Gigi Căciuleanu - L'Om Gigi: Linii_Trasee_Semne_Sensuri / L’Om Gigi: Linee_Percorsi_Segni_Sensi va fi prezentată pe 29 aprilie, cu ocazia Zilei Internaționale a Dansului.

Conferințele selectate pentru această primă serie sunt disponibile, în limba română și subtitrate în limba italiană, pe pagina de Facebook Accademia di Romania in Roma și pe canalul YouTube al Teatrului Național București:

  1. 27 martie: Matei Vișniec -Teatru și jurnalism. Influențe reciproce / Teatro e giornalismo. Influenze reciproche
  2. 29 aprilie: Gigi Căciuleanu -L'Om Gigi: Linii_Trasee_Semne_Sensuri / L’Om Gigi: Linee_Percorsi_Segni_Sensi
  3. 29 mai: Ioan Aurel Pop – Cultura română între Occidentul latin și Orientul bizantin / La cultura romena fra l’Occidente latino e l’Oriente bizantino
  4. 30 iunie: Andrei Pleşu - Despre inimă / Parlare del cuore
  5. 27 iulie: Bogdan Aurescu - Interesul naţional şi actualitatea suveranităţii. Politica externă a României şi paradigma învingătorului / L’interesse nazionale e l’attualità della sovranità. La politica estera della Romania e il paradigma del vincitore.

Despre Gigi Căciuleanu, maestrul Ion Caramitru spunea, pe bună dreptate, chiar la conferința de la Teatrul Național din București că „a fost, în toți acești ani, atât de român și atât de universal”. Artistul Gigi Căciuleanu este absolvent al Școlii Naționale de Coregrafie din București. După finalizarea studiilor, a urmat un stadiu de perfecționare la Teatrul Bolșoi din Moscova. În paralel cu disciplinele specifice dansului academic, la vârsta de 14 ani a descoperit și a început să practice dansul de avangardă al marii Doamne a dansului contemporan, Miriam Răducanu. Spectacolele-cult „Nocturne 9 ½” în care au dansat împreună au reprezentat adevărate evenimente culturale, fiind considerate expresii ale unui suflu nou în arta coregrafică. Ca solist al Operei din București a dansat atât în rolurile din repertoriu, cât mai ales în creații noi, al căror protagonist a fost.

Între 1972-1973, în Germania, a fost atât profesor, cât și coregraf la Folkwang Ballet din Essen, compania dirijată de Pina Bausch, ulterior fiind angajat profesor la Centrul Internațional de Dans „Rosella Hightower” de la Cannes.

În 1973, se stabilește definitiv în Franța. A fost Director de Balet la Grand Théâtre de Nancy (1974-1978: a înființat „Studioul de dans contemporan” și a început să își dezvolte tehnica proprie: teatrul coregrafic). Alături de actorul și regizorul Dan Mastacan a fost director artistic al Centrului Național de Coregrafie din Rennes (1978-1993) și al Companiei Gigi Căciuleanu de la Paris (1993-2000).

Din anul 2000, timp de aproape 13 ani, a fost director artistic și coregraf al Baletului Național din Chile.

În 2007, ia naștere, sub egida Art Production - „Gigi Căciuleanu Romania Dance Company” (pe care o conduce până în ziua de azi), ale cărei spectacole sunt invitate în turnee în întreaga Europă.

În 2008, Teatrul SOLIS din Montevideo dedică integral stagiunea 2008 personalității sale și stilului său de dans: teatrul coregrafic, iar în 2012 primește titlul de Profesor Honoris Causa al Universității de Arte din Târgu-Mureș.

Cu peste 250 de spectacole coregrafice create, Gigi Căciuleanu își continuă deopotrivă cariera de coregraf, precum și pe cea de profesor invitat, organizând frecvent ateliere și stagii de dans în cadrul cărora își predă tehnica de dans, atât în România, Franța, cât și în restul lumii.