„Culorile Italiei”, expoziție de pictură a artistului George Păunescu la IRCCU Veneția

Institutul Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția organizează, în perioada 11-23 februarie 2023, expoziția de pictură Culorile Italiei, a artistului George Păunescu.

Vor fi prezentate publicului peste 20 de lucrări de pictură recente, create de artist pentru acest proiect, în baza călătoriilor sale de documentare în Italia pe parcursul celor peste 25 de ani de carieră.

Galeria va fi deschisă zilnic în intervalul orar 15:30-19:30, cu excepția zilei de luni, când va fi închisă. Sâmbătă 18 și duminică 19 februarie, galeria va fi deschisă și dimineața, în intervalul orar 10:00-12:30. Artistul va fi prezent la sală pe toată durata programului de vizitare.

George Păunescu a studiat pictura monumentală la Universitatea Națională de Artă din București, este membru al Filialei Pictură a Uniunii Artiștilor Plastici din România și al Asociaţiei Internaţionale de Arte Plastice (ICAA/AIAP). Este conferenţiar universitar titular la Universitatea Bucureşti – Facultatea de Teologie Ortodoxă, Secţia Artă Sacră. Din 2022 este abilitat pentru coordonare doctorat. Perioada 2000-2001, de specializare în pictură murală antică la "Pontificio Instituto di Archeologia Cristiana", Roma, Italia, i-au marcat decisiv atât activitatea artistică (pictură de şevalet, pictură murală, mozaic, restaurare pictură murală de epocă), cât și networking-ul profesional (expoziții, schimburi profesionale etc). Lucrările sale se găsesc în colecţii publice și private, inclusiv muzee din Italia, România și alte țări; o lucrare unde este reprezentată o imagine cu Veneţia, Podul Rialto a fost achiziţionată de către Casa Regală şi se află în trenul regal. Artistul are o bogată activitate expozițională, lucrările sale fiind prezentate frecvent în expoziții personale și în majoritatea manifestărilor expoziționale colective ale Uniunii Artiștilor Plastici din România.

„O vocaţie a peisajului natural: un autentic simţ al peisajului natural, dovedit de artişti precum George Păunescu, arată convingător că filonul originar al picturii româneşti, cel început de Nicolae Grigorescu şi Ioan Andreescu, este încă valabil şi este încă fertil. În pictura pe care o practică, George Păunescu respectă cele două direcţii, grigoresciană circumscrisă pitorescului şi regimului diurn şi cea andrenesciană, aparţinând melancoliei şi regimului crepuscular, dar le combină şi realizează o simeză prin care dă curs unui timp luminos şi cald al după amiezilor de vară. Chiar dacă, uneori, pictează şi iarna, predomină peisajul estival, cel al bucuriilor, al sevelor vii care pulsează mustos în lucruri, împlinit cu vagi presimţiri ale serii care va veni şi ale toamnei care se anunţă prin tonalitatea luminii. Priveliştile urbane, când apar, deţin, la fel, savori şi spectaculozităţi de formă convenite cromatic şi conservate în aceeaşi dominantă constantă şi blândă. Formele îşi joacă luminile în culori mişcate, într-o scăzută fierbere tonală. Jocul de lumini şi umbre întreţine vie dinamica oricărui câmp vizual. Casele, străzile, pieţele, podurile, reflexele se grăbesc să-şi ofere formele, dar o fac deschis, aproape pierzându-şi contururile în jubilaţii coloristice.” 

(critic de artă, prof. univ. Dr. Ioan Iovan)