Gheorghe Petraşcu (1872–1949), Noapte şi mare la Veneţia, ulei pe lemn, 18x13 cm, [1928?], colecţia Armand Voicu;
Corneliu Baba (1906–1997), Veneţia, ulei pe pânză, 52x66,5 cm, 1980, colecţie privată.
Lucrarea lui Petraşcu este un peisaj nocturn veneţian, o pictură de mici dimensiuni focalizată asupra unui spaţiu restrâns dar pitoresc al oraşului, probabil întretăierea Canal Grande cu un canal îngust, parcurs îndeosebi de ambarcaţiuni de mici dimensiuni. Efectele luminii lunare asupra apei şi edificiilor sunt magistral interpretate de artist, într-o cromatică diafană cu tonalităţi de bleu şi albastru–verzui. De cealaltă parte, Corneliu Baba, o jumătate de secol mai târziu, realizează o operă remarcabilă, un «cadrul lung» al ultimei părţi a Canal Grande, surprins de pe Podul Accademiei, cu monumentala Biserică Santa Maria della Salute care, deşi redată schematic, se impune în câmpul vizual prin geometria inconfundabilă a cupolelor sale. Este unul dintre cele mai bune peisaje veneţiene din cursul sejururilor regulate de lucru ale artistului în oraşul lagunar.