În 28 martie, la Galeria "Raster" din Varşovia, Vlad Nancă şi Janek Simon au deschis împreună expoziţia "REMIX". Expoziţia a fost concepută de către curatorul polonez Łukasz Gorczyca, cu sprijinul Institutului Cultural Român din Varşovia şi al Galeriei "Raster". Vlad Nancă şi Janek Simon sunt unii dintre cei mai bine cotaţi tineri artişti din România, respectiv Polonia.
Vlad Nancă şi-a început cariera în 1999 şi a fost implicat în numeroase proiecte culturale ca fotograf, artist conceptual, teoretician şi curator. Este creatorul instalaţiilor "Dream of Bucharest", "Holy Grill", "Terrorist Balloon", "Original Adidas", "Dacia - 30 years of social history", precum şi al lucrărilor stradale "Cars", "I love manele", "In God We Trust", "Eminescu Show", "The Revolution Will Not Be Televised", "Proposal for the National Redemption Cathedral".
Janek Simon, născut în 1977 la Cracovia, este autorul mai multor instalaţii ce denunţă controlul subtil pe care instituţiile şi obiectele, în special cele electronice, îl exercită asupra oamenilor. În anul 2007, a primit unul dintre cele mai cunoscute premii poloneze, Premiul Galeriei Naţionale de Artă Modernă "Zachęta". Vlad Nancă şi Janek Simon s-au cunoscut la Luxemburg, în anul 2004, în timpul unei rezidenţe artistice. Mai târziu, la invitaţia lui Nancă, Simon a expus la Bucureşti, iar lucrările artistului român au fost incluse în proiectul "Anul Poloniei în Madagascar", o pastişă a marilor proiecte de promovare naţională poloneze, realizată de Simon pe insula africană în anul 2006, în afara oricăror contacte oficiale şi cu o sumă modică. Cu timpul, cei doi s-au împrietenit, apropiaţi fiind nu numai de opţiunile estice similare, ci şi prin legături de generaţie şi apartenenţă geografică. Expoziţia pe care o prezintă împreună la Galeria „Raster" din Varşovia este un experiment prin care fiecare artist reface operele cele mai cunoscute ale celuilalt, traducându-le în propriul limbaj. Astfel, câteva dintre lucrările sau ideile lui Vlad Nancă sunt asumate de Janek Simon şi reinterpretate conform propriei sensibilităţi, în timp ce lucrările lui Janek Simon sunt supuse unui tratament similar. La capătul acestui proces, cei doi încearcă să distingă ce le este cu adevărat propriu şi ce îi desparte, dar şi care sunt temele şi ideile care îi preocupă pe amândoi. În acelaşi timp, fiindcă lucrările amândurora nu se feresc de simbolurile memoriei naţionale, Vlad Nancă şi Janek Simon îşi propun să verifice dacă există filtre "naţionale" care determină deciziile artistice şi canalizează expresiile vizuale. http://vladnancaworks.blogspot.com http://vladnanca.blogspot.com/
www.raster.art.pl