Turneul Teatrului Municipal Ariel în Israel, 1-5 decembrie 2015, eveniment dedicat Zilei Naționale a României

Turneul Teatrului Municipal Ariel in Israel, 1-5 decembrie 2015, eveniment dedicat Zilei Nationale a Romaniei

Sub egida Zilei Naționale a României, Institutul Cultural Român de la Tel Aviv, în colaborare cu Ambasada României în Israel, vă invită la o serie de spectacole de teatru de excepție în interpretarea actorilor Teatrului Municipal Ariel din Râmnicu Vâlcea, care va avea loc în perioada 1-5 decembrie 2015 în Tel Aviv, Nazaret Ilit, Rishon LeTzion și Beer Sheva. Vor fi prezentate în premieră în Israel spectacolele în limba română „Conu Leonida faţă cu Reacţiunea", regia Doina Migleczi, și „Bon soir, Monşer!" după I.L.Caragiale.

Evenimentul are loc în colaborare cu Teatrul Karov din Tel Aviv, HOR Nazaret Ilit, Asociația de Prietenie România -Israel, Asociația Yotsei Romania, Primăria Beer Sheva și HOR Beer Sheva.

Programul reprezentațiilor:

„Conu Leonida faţă cu Reacţiunea", comedie de I.L. Caragiale

Regia şi scenografia: Doina Migleczi

Distribuţie: Dan Constantin, Camelia Constantin și Mădălina Floroaica

Spectacol în limba română.

Tel Aviv, marți, 1 decembrie 2015, ora 19:00, Teatrul Karov, detalii și invitații: tel: 03-6885004, t-karov@zahav.net.il 

Nazaret Ilit, miercuri, 2 decembrie 2015, ora 16:30, Sala Eshkol HaPais (Blvd. Ma'ale Itzhak nr. 17), detalii și invitații: sediul HOR Nazaret Ilit (str. Arbel nr.18) sau la telefon 0522792112 -Yossi David

Beer Sheva, sâmbătă, 5 decembrie 2015, ora 19:00, Conservatorul din Beer Sheva,detalii și invitații: sediul HOR Beer Sheva (Str. Hahistadrut nr.2) sau la telefon 08-6232395 - Tzila David

„Bon soir, Monşer!", cuplete după I.L. Caragiale

Spectacol în limba română.

Rishon LeTzion, joi, 3 decembrie 2015, ora 19:30, Sala Yad LeBanim (str. Ehad  Ha'Am, nr. 20), detalii și invitații: 054-6728156, 03-9654893, pincuzina@bezeint.net 


Piesa "Conu Leonida față cu Reacțiunea" șarjează pe micul funcționar la pensie, etern de partea puterii, care dorește republica pentru a avea pensie și leafă, și nu concepe revoluția decât cu aprobarea autorităților („Câtă vreme sunt ai noștri la putere, cine să stea să facă revoluție?").

Clasice sunt explicațiile împărtășite de Leonida soției sale Efimița, privitoare la ipohondrie:

„Omul, bunioară, de par egzamplu, dintr-un nu știu-ce ori ceva, cum e nevricos, de curiozitate, intră la o idee; a intrat la o idee? fandacsia e gata; ei! și după aia, din fandacsie cade în ipohondrie. Pe urmă, firește, și nimica mișcă."

Deși amândoi constată că s-au înșelat luând o petrecere de lăsata-secului, la care Ipingescu „chiuia și trăgea la pistoale", drept mișcare de stradă, nici unul nu-și modifică atitudinea, Leonida pledând mai departe în atoateștiutor, iar Efimița admirând mai departe priceperea lui:

„Ei, bobocule, apoi cum le știi dumneata toate, mai rar cineva!"

Piesa este o demonstrație a neputinței unui om în fața dorinței de revoluție.


Despre spectacolul "Conu' Leonida față cu Reacțiunea":

"O montare  în cheie clasică, desprinsă însă parcă dintr-o altă era teatrală prin atmosfera pe care-o degajă. O «privire pe gaura cheii » în alte vremuri, în case demult fărâmate de vântul Bărăganului, antreprenori ori chiar buldozere.

O reprezentaţie savuorasă. Cam asta e atmosfera cuceritoare a spectacolului, susţinut excelent de un cuplu de actori versaţi, Camelia şi Dan Constantin. Alături de ei : Mădălina Floroaica, în rolul Saftei.

Meşteşugăreşte, ca-n teatrul ăl' vechi şi bun, ei pun la cale o «farsă» pe cinste, ajutaţi de inepuizabila fantezie de lectură a Doinei Migleczi." ( criticul de teatru Claudiu Groza, Revista Tribuna nr.111) 

"Montarea regizoarei Doina Migleczi ne-a propus o restituire atentă şi matură a ofertelor textului, fiind, totodată, o lectură scenică originală şi îndrăzneaţă. O demonstraţie a permanentelor operei, concomitentă cu cea a inerţiilor noastre morale; şi, prin aceasta, o contemporaneizare firească, ea neavând nevoie de referinţe forţate. Execuţie a « concertului obligatoriu » Caragiale, spectacolul a provocat temperamentul, imaginaţia şi profesionalitatea celor doi interpreţi, dar a îndemnat şi la libertate creatoare pe Dan Constantin şi Camelia Constantin." (Natalia Stancu, Revista "Teatru Azi", numărul 8-9 / 2007)