Către Antena 3
În atenţia doamnei Aura Ţiţirigă
Întrucât, în cursul emisiunii „News Magazin", transmise de postul Antena 3 în data de 7 septembrie 2009, atât invitaţii cât şi moderatorii emisiunii au făcute o serie de afirmaţii incorecte în legătură cu finanţarea de către Institutul Cultural Român a suplimentului Figaroscope dedicat României, în virtutea dreptului la replică, vă solităm să difuzaţi următoarele precizări:
Suplimentul Figaroscope dedicat României a fost susţinut prin Programul de finanţare nerambursabilă Publishing Romania. Finanţarea a fost acordată prin concurs în cadrul secţiunii 2 a programului, destinată publicaţiilor străine care doresc să editeze suplimente, numere tematice sau reviste de studii dedicate culturii şi civilizaţiei româneşti. Proiectul prezentat de Le Figaro, şi care reprezintă o intenţie a editorului francez, a fost evaluat de un juriu de experţi independenţi, la cea de-a treia sesiune de finanţare din 2008 a programului. Finanţarea acordată de ICR acoperă parţial bugetul de 72.000 de euro alocat proiectului, diferenţa fiind acoperită de editorul Le Figaro din alte surse. Prin urmare, este improprie descrierea suplimentului drept o „broşură cumpărată de partea română".
Inexactă este şi afirmaţia că publicaţia în cauză ar fi una consacrată exclusiv evenimentelor culturale din regiunea pariziană. Suplimente Figaroscope similare au avut ca temă ţări precum Finlanda, Olanda, Elveţia şi Austria.
Aceste lămuriri au fost transmise, de altfel, colegilor dumneavoastră de la cotidianul Jurnalul Naţional, în urma articolelor pe tema suplimentului Figaroscope în discuţie.
În privinţa paginii de reclamă incluse în supliment, conţinutul acesteia este exclusiv responsabilitatea părţii franceze. Menţionăm că fiecare dintre apariţiile tematice enumerate, dedicate unor ţări, a inclus o pagină de publicitate comercială. Legătura între reclama din 2009, suportată de beneficiarul ei, şi punerea la dispoziţie a unui automobil, în anul 2006, este o pură invenţie. În lipsa oricăror probe, ea constituie o calomnie la adresa atât a preşedintelui ICR, cât şi a instituţiei.
Precizăm că automobilul Volvo la care se face referire se află în proprietatea grupului Realitatea-Caţavencu, nu a domnului Horia-Roman Patapievici, care a primit acest automobil în folosinţă, ca maşină de serviciu, în calitatea acestuia de director al uneia dintre publicaţiile grupului (revista Idei în Dialog).
Serviciul Presă al ICR