Prezențe românești la Festivalul de Film de la Cannes

Prezente romanesti la Festivalul de Film de la Cannes

Institutul Cultural Român sprijină o serie de prezențe românești la ediția din acest an a Festivalul de Film de la Cannes, desfășurată în perioada 14-25 mai 2014.
Vineri, 25 mai 2014, în cadrul programului de scurtmetraje de la Quinzaine des Réalisateurs, va fi proiectat scurtmetrajul Trece și prin perete, regizat de Radu Jude. Quinzaine des réalisateurs este o secțiune paralelă a festivalului de la Cannes, independentă, în afara competiției, al carei scop este descoperirea tinerelor talente și omagierea regizorilor consacrați. Este singura secțiune a festivalului care permite accesul publicului larg la proiecții.

În cadrul secțiunii Short Film Corner, dedicată scurtmetrajelor, vor fi prezentate filmele L1-L5, regizat de Letiția Rosculeț (producător: Emilia Vlad, prin Casa de producție Cloud9film), Quiara Ah!, regizat de Eva Pervolovici, Micile Vedete descoperă secretul magneților și Aventurile Micilor Vedete, regizate de Ariana Pendiuc (producător: Școala Românească de film pentru copii „Micile Vedete“). Filmele selecționate la Short Corner sunt integrate într-o rețea globală de difuzare și promovare.

Totodată, realizatori și cineaști români vor prezenta la Cannes scurtmetraje românești în cadrul Romanian Short Waves - Short Film Corner. Participarea României va însuma 200 de minute de scurtmetraje. Romanian Short Waves este un program care urmărește promovarea filmelor independente și a celor de școală și este susținut de Asociaţia Secvenţe (Dan Burlac & Andrei Dobrescu) din 2008. La cele șase ediții precedente au fost prezentate 74 de scurtmetraje. Selecția filmelor aflate anul acesta în Romanian Short Waves a fost făcută pe baza candidaturilor trimise în primele luni ale anului 2014, pentru scurt-metraje realizate în 2013 și 2014. Vor fi proiectate filmele 12 minute/ Nicolae Constantin Tănase/ DEFILM/ 13'; Brigada neagră/ Andrei-Nicolae Teodorescu/UNATC/ 22'; Cadoul/ Dumitru Grosei/ ROVA FILM/ 15'; Calea Dunării/ WESTERN TRANSYLVANIA STUDIOS /Sabin Dorohoi/ 13'; Catafalce/ Radu Constantin Vasile/ PAPILLON FILM/ 14; Dry Bones/ Luiza Pârvu/ ROOT FILMS/12'; Jurnal#2/ Adina Pintile/ MANEKINO FILM /16'; Kazimir/ Dorian Boguță/ SAGA FILM / 23'; Kowalski/ Andrei Crețulescu/ KINOSSEUR/18'; RIO 2016/ Bianca Rotaru/ UNATC/ 29'; Rost/ Șerban Georgescu/ KOLECTIV/ 25'; Sthorzina/ Radu Mihai/ ELEFANT FILM/ 20'; Tuns, ras și frezat/ Bogdan Mureșanu/ COMMITET&ADCELERATE/ 12'; Vocea a doua/ Daniel Sandu/ HI FILM, PRODUCTIONS/ 12'.

Detalii: http://sub.festival-cannes.fr/SfcCatalogue/Index

Lungmetrajele Marussia, regizat de Eva Pervolovici și Terapie pentru Crimă, regizat de Kiki Vasilescu, (producție East Movie) vor fi prezente la Marché du Film. Tot aici, scenariul de lungmetraj 237 de ani de Ioana Mischie este unul dintre cele 15 scenarii internaţionale selectate de Maison des Scénaristes pentru a fi prezentat în cadrul Pavilionului Internațional al Scenariștilor (Pavillon International des Scénaristes). De asemenea, Paul Negoescu a fost invitat să participe la programul de întâlniri profesionale “Producers' Network” (14-22 mai 2014), în cadrul Marché du Film. Invitația a fost adresată de Centre National du Cinema et de l'Image Animée, printr-un parteneriat cu CNC din România și cu Institutul Francez de la București.

Detalii despre fílme și scenariu

Scurtmetrajul Trece și prin perete, regizat de Radu Jude, este o adaptare liberă după povestirea În magazie de A.P Cehov și este o producție independentă realizată de Micro Film în coproducție cu Mitra Film și Cinelabs Romania. Producători : Radu Jude și Ada Solomon.

Scurtmetrajul L1-L5, regizat de Letiția Rosculeț, produs de Emilia Vlad, prin Casa de producție Cloud9film, urmărește 60 de zile din viața unei femei care, după un accident de mașină, învață să retrăiască viața altfel. „60 de zile din viața mea, 60 de zile emoționante, uneori dureroase, alteori presărate cu umor, dar de fiecare dată altfel. L1-L5 este un film despre adaptare, despre adaptarea mea la schimbări pe care nu le-am anticipat, pe care nu le-am dorit, dar în fața cărora m-am trezit brusc cu ochii larg deschisi!“, declară Letiția Rosculeț. Povestea regizoarei este completata de performanța actoricească a Anei Ularu.

Pelicula Micile Vedete descoperă secretul magneților de Ariana Pendiuc, povestește aventurile Anisiei, o fetiță fugită de acasă și care se reîntoarce la școală, unde încearcă să pătrundă neobservată la ore pentru a primi gustarea „cornul și laptele“. Aventurile Micilor Vedete în parc, de aceeași regizoare, tratează tematica protejării mediului înconjurator. „Este o bucurie imensă pentru toți. Pentru partenerii noștri care ne-au susținut în realizarea tuturor proiectelor – Institutul Cultural Român, Primăria Sectorului 6 și Primăria Sectorului 1 – copii, părinți și echipa de producție.“ – Ariana Pendiuc

Scurtmetrajul Quiara Ah! regizat de Eva Pervolovici este inspirat dintr-o experiență reală, care pune în discuție raportul de forță dintre scenă și realitate. Este povestea unei tinere actrițe chiliene care, în timpul unui casting, retrăiește evenimente traumatizante din trecutul ei, încercând să-l impresioneze pe regizor. Filmul a avut premiera la Festivalul Next București. „Filmul Quiara Ah! este inspirat dintr-un moment real pe care l-am trăit în urmă cu șase ani, un film care se constituie în jurul unei întrebări asupra eticii regizorului în raport cu situațiile reale din viața de zi cu zi“ – Eva Pervolovici.

Lucia și fiica ei în vârstă de șase ani, personajele lungmetrajului Marussia, regizat de Eva Pervolovici, sunt într-o călătorie perpetuă de când au plecat de la Moscova spre Paris. De la o pensiune la alta, de la un om la altul, în căutarea unui adapost de-o noapte, al unui loc căruia sa-i poata spune „acasă“, mama si fiica par să fugă una de cealaltă, doar pentru a se regăsi mai bine.

Lungmetrajul Terapie pentru Crimă, regizat de Kiki Vasilescu, produs de East Movie, spune povestea unui criminal profesionist debutant care are de depășit nu doar problemele inerente unui începător, dar și o mare problemă personală: este femeie. Însă atunci când Matilde descoperă că a ucide pentru bani nu este atât de simplu pe cât crezuse și vrea să renunțe, este deja prea târziu: un adevărat profesionist vrea s-o elimine. Din vânător devine vânat, fiind nevoită să lupte pentru viaţa ei.