„Interludii – în cheie fotografică“, de Cornel Brad la Istanbul și Ankara

Interludii - in cheie fotografica, de Cornel Brad la Istanbul si Ankara

Joi, 20 octombrie 2016, începând cu ora19.30, la galeria Centrului de Artă FULYA, din Beșiktaș, ICR Istanbul prezintă expoziția „Interludii - în cheie fotografică” semnată de Cornel Brad. Expoziția va rămâne deschisă publicului până la 25 octombrie 2016.

„Interludii - în cheie fotografică” reunește o selecție de de portrete ale unor mari soliști, dirijori, instrumentiști participanți la Festivalul Internațional „George Enescu”. Printre ei îl regăsim și pe celebrul pianist turc Fazil Say. Imaginile sunt  incluse în albumul omonim apărut la Editura Igloo Media. Albumul, prefațat de violonistul Alexandru Tomescu, cuprinde imagini surprinse între repetiții și concerte, în principal în culisele sălilor de spectacol, locuri unde ochiul spectatorului pătrunde foarte greu.

Timp de 3 zile, între 21 și 23 octombrie 2016, artistul Cornel Brad va avea întâlniri cu legendarul fotograf Ara Güler, supranumit Ochiul Istanbulului sau Fotograful de la Istanbul și va realiza o serie de sesiuni foto cu Orchestra Filarmonică Borusan. Ansamblul condus de dirijorul Sascha Goetzel este actualmente cea mai prestigioasă orchestră din Republica Turcia și se află în top 30 a celor mai bune orchestre din lume.

În data de 24 și 25 octombrie a.c. artistul va susţine un masterclass de fotografie stradală. Workshopul se adresează tinerilor fotografi locali, pasionaţi sau profesionişti, potenţiali sau deja apropiaţi de cultura română, interesaţi de acest domeniu și care vor deprinde, timp de patru zile, chestiuni teoretice şi practice legate de instantaneul fotografic. 

În perioada 27 - 30 octombrie 2016, expoziția poate fi admirată în capitala Republicii Turcia, în galeria Universității Bilkent Ankara, Facultatea Artele Spectacolului și Muzică. Vernisajul va avea loc în data de joi, 27 octombrie 2016, începând cu orele 18:30, în prezența  ES Ambasadorul României la Ankara, domnul Gabriel Șopandă.

Cornel Brad a lucrat ca librar, editor și manager de proiecte de protecția mediului, iar în ultimii ani s-a dedicat realizării de fotografii. În 2013, Cornel Brad a avut acces în culisele celei de-a XXI-a ediții a Festivalului „George Enescu”, realizând o serie de portrete ale soliştilor şi scene din culise, fotografii care se vor regăsi în expozițiile din Istanbul și Ankara.   

În contextul aniversar de anul acesta, 135 de ani de la naşterea lui George Enescu, „Interludii - în cheie fotografică” poate reprezenta un act artistic care să rememoreze imaginea ilustrului compozitor român prin excelenţa muzicienilor contemporani care au participat la cea de-a XXI-a ediţie a festivalului care îi poartă numele.

Expoziţia de fotografii „Interludii - în cheie fotografică" va fi vernisată cu o zi înaintea concertului „Mari compozitori ai secolului XX - Tribut Bartok & Enescu, un recital extraordinar de vioară și pian susținut de Remus Azoiţei şi Eduard Stan.

Expoziția este însoțită de proiecția multimedia a clipului de prezentare a cărții „Interludii". Video-ul este realizat de artistul Mihai Cucu, iar muzica este un fragment din lucrarea  „Retourne d'où tu Viens" pentru clarinet solo de Sabina Ulubeanu. Este vorbe despre o compoziție ce explorează forma clasică de sonată cu mijloace contemporane, o paralelă la actul fotografic prin care Cornel Brad reactualizează emoțiile muzicienilor pentru public.

„Interludii - în cheie fotografică” a mai fost itinerată la Institutul Cultural Român din București, la reprezentanțele din Berlin, Viena și Londra, precum și la NeoGalateca din București.

Fotografia e o jonglerie a ochilor care văd printru filtru țesut ca un voal de timp. Muzica e, de cele mai multe ori, un chirurg pentru un timp care se joacă cu așteptări. Caut să vânez aceste timpuri. Ara Güler a fotografiat Istanbulul așa cum nu o să mai vibreze niciodata, și doresc să înțeleg mai bine acest pod peste timp, chiar de la domnia sa. De aceea, doresc în același timp, ca să patrund din nou în culisele unei orchestre filarmonice, în vibrația unor mari concerte, și să conturez un nou reper estetic, la care să mă pot întoarce peste ani. (Cornel Brad)