SEBASTIAN MOLDOVAN s-a nascut in 1982 la Baia Mare. A studiat la Universitatea de Artă şi Design, Cluj-Napoca, Departamentul pictură si la École Regionale des Beaux-Arts, Nantes
Expoziţii personale:
2008: Luxury is…, curator: Liviana Dan, Galerie Jan Dhaese, Ghent
2005: Almost Censored, curator: Liviana Dan, Muzeul Naţional Brukenthal, Sibiu.
Expoziţii de grup (selecţie):
2009:
• Household Goods, Haifa Biennale, curator: Belu Făinaru, Haifa
• Exploring the Return of Repression, curator: Răzvan Ion, Pavilion Unicredit, Bucureşti
• New History, curatori: SOSka group, Kharkov Art Museum, Kharkov
• Dada East? Romanian Context of Dadaism, curatori: Adrian Notz şi Zofia Machnicka, Musée des Beaux-Arts, Tourcoing
2008:
• O.T., curatori: Liviana Dan şi Anca Mihuleţ, Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal, Sibiu
• FRECKeffect, eveniment paralel al Bucharest Biennale 3, curatori: Liviana Dan şi Anca Mihuleţ, *.artlabs, Sibiu
• Transfer Rumänien 1, curator: Stefan Graupner, Schafhof Kuenstlerhaus, Freising
• Dada East? Romanian Context of Dadaizm, curatori: Adrian Notz şi Zofia Machnicka, Zacheta National Gallery of Art, Varşovia
2007:
• Summit Meeting / The Slaughter of the Dolphins, curator: Liviana Dan, Donumenta, Leeren Beutel, Regensburg
• Dada East? The Romanians of Cabaret Voltaire, curator: Adrian Notz, Fargfabriken – Centre for Contemporary Art and Culture,Stockholm; Gallery Smecky, Praga
• Catching Passages, curators: Paul di Felice, Liviana Dan and Anca Mihulet, KulturFabrik, Luxemburg; Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal, Sibiu
• If You Think This World Is Bad You Should See Some of the Others, curator: Simona Nastac, Prague Biennale 3
• London Festival of Europe, curator: Simona Nastac, Institutul Cultural Român, Londra
2006:
• Dada East? The Romanians of Cabaret Voltaire, curator: Adrian Notz, Cabaret Voltaire, Zürich
• Urban Contact Zone. Sharing areas - Using Places, curator: projektgruppe, Westwerk, Hamburg
• Chaos: The Age of Confusion, curator: Zsolt Petrányi, Bucharest Biennale 2
2005:
• The Work of Art is Never Alone, curator: Liviana Dan, International Biennale of Contemporary Art, National Gallery, Praga
2004:
• Assez Loin, Espace Cosmopolis, Nantes
• Shoe Polish, Galeria Ataş, Cluj-Napoca.
Burse, rezidenţe, workshop-uri:
2008: Rezidenţa Oberbayerische Bezirk, München, un proiect de colaborare între Schafhof Kuenstlerhaus, Freising şi Galeria de Artă Contemporană a Muzeului Naţional Brukenthal, Sibiu
2007: Bursă de cercetare, Kultur Behoerde, Hamburg, Catching Passages, Rezidenţa Kultur Fabrik – Casino de Luxemburg, Esch-sur-Alzette
2004: Bursă Erasmus, L'École Regionale des Beaux-Arts, Nantes.
Articole (selecţie):
• Dan Perjovschi, Artist's Favourite, 'Spike' 18/2008
• Anca Mihulet, Liviana Dan, FRECKeffect, 'Pavilion – Reader of Bucharest Biennale 3', nr.12/2008, p. 182
• Liviana Dan, Summit Meeting / The Slaughter of the Dolphins, catalogul Donumenta, 2007, pp 27-32
• Paul di Felice, Catching Passages, catalogul Catching Passages, 2007
• Simona Nastac, If You Think This World is Bad, You Should See Some of the Others, catalogul Prague Biennale 3, 2007, pp. 331-335
• Moldovan,The Paris, 'Pavilion – Reader of Bucharest Biennale 2', nr. 9/2006, pp. 190-194.
Site personal: www.sebastianmoldovan.ro
INGRAFICA este primul Festival Internaţional de Gravură Contemporană din Spania. Proiectul este organizat la Cuenca de asociaţia non-profit Hablar en Arte si este destinat dezvoltării, cercetării, protecţiei şi promovării tuturor activităţilor din domeniul artelor plastice, scenice si audio-vizuale. Festivalul îşi propune să aducă în prim plan gravura, pornind de la ideea că viitorul artei în secolul XXI rezidă în obiectele înseriate şi reprezentarea lor multiplicativă în calitate de „vehicule fizice prin care se răspândesc idei"; urmăreşte să promoveze susţinut platforma internaţională contemporană în domeniul gravurii şi tehnicilor sale actuale, ca si integrarea oraşului Cuenca în circuitele culturale mondiale de prim rang.
Cuenca este un oraş istoric cu multe rezonanţe artistice, declarat Patrimoniu al Umanităţii, de către UNESCO, în 1996. Spaţiu al avangardei artistice spaniole din anii '60, a fost transformat de pictorii Zóbel, Torner, Saura, Millares şi Rueda în centrul artei abstracte spaniole. Pentru Festival se alocă spaţii publice şi private, convenţionale şi alternative: muzee, săli de fundaţii, facultăţi şi centre culturale; Biserica San Andrés, Spitalul Santiago, pieţe, străzi.
Pentru mai multe detalii: http://www.ingrafica.org/