- 17 February 2025
- Etichete Evaluatori Programul Cantemir 2025
Institutul Cultural Român invită specialiștii din domeniile arte vizuale (arte plastice, arte decorative,știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance) și artele spectacolului (teatru, muzică, dans) să candideze pentru a face parte din comisiile de evaluare ale Programului Cantemir,program de finanțare pentru proiecte culturale pentru 2025. Pentru fiecare arie, proiectele vor fi evaluate de câte o comisie de selecție alcătuită din trei membri desemnați de Institutul Cultural Român în urma unui apel public – doi evaluatori independenți și un reprezentant al instituției finanțatoare.
Evaluatorii independenți își pot depune candidaturile (CV și scrisoare de intenție) la adresa de email: evaluare@icr.ro, până la 7 martie 2025, ora 15:00,ora României, specificând domeniul pentru care optează.
Pentru a fi selectat ca evaluator independent, specialiștii trebuie să aibă experienţă de minimum 3 ani în domeniul de referinţă (arte plastice, arte decorative,știință/cercetare și arhitectură, design, noile media, fotografie, performance, teatru, muzică, dans) sau minimum 2 ani în managementul sau evaluarea proiectelor culturale în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecție. Potrivit legii, nu poate fi evaluator o persoană care a depus un proiect spre finanţare, care face parte din echipa unui proiect înscris spre finanţare sau care are statut de funcţionar public, care are relații contractuale cu organizația solicitantului sau cu orice sub-contractanți care se regăsesc în dosarele înscrise spre finanțare.
Pentru sesiunea 2025 a Programului Cantemir, se vor constitui comisii de specialiști pentru fiecare dintre ariile enunțate, atât pentru selecția proiectelor, cât și pentru contestații. Pentru activitatea depusă, evaluatorii independenți din cadrul comisiei de selecţie şi din cadrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor vor primi o indemnizaţie al cărei cuantum va fi stabilit de Institutul Cultural Român, conform legii.
Procesul de evaluare se desfășoară în urma analizei dosarelor de finanțare transmise pe email. Pentru întocmirea baremului, fiecare proiect va primi un punctaj conform grilei de evaluare, care va fi însoțit de un raport de evaluare.
TERMEN | PERIOADĂ | ACTIVITATE |
---|---|---|
19 zile calendaristice | 17 februarie – 7 martie ora 15:00 | Depunerea candidaturilor evaluatorilor independenți |
8 zile lucrătoare | 10 martie – 19 martie | Selecția evaluatorilor independenți |
3 zile lucrătoare | 11-15 aprilie | Soluţionarea contestaţiilor pentru etapa I a sesiunii de selecţie |
17 zile lucrătoare | 17 aprilie- 15 mai | Desfăşurarea etapei a II-a a sesiunii de selecţie: evaluarea proiectelor declarate admise în urma evaluării administrative |
Pentru informații suplimentare: evaluare@icr.ro, (004) 031 71 00 685.