hotROMania - început spectaculos

Primul festival de jazz românesc organizat în Austria de ICR Viena, Radiodifuziunea ORF şi Clubul Porgy&Bess a început aseară în forţă cu două concerte excepţionale: Jancsy Körössy şi Ramona Horvath, urmaţi de Harry Tavitian şi Ion Baciu jr. Momente spectaculoase şi foarte apreciate de public au fost asigurate de Mirjam Jessa, redactor muzical la Radio ORF, care a moderat seara şi Virgil Mihaiu, poet şi expert în jazz al cărui volum "Jazz Connections in Romania" a fost lansat cu acest prilej. Cei doi au vorbit pe scenă, printre altele, despre istoria jazz-ului românesc, despre perioadele de prohibiţie, când difizuarea muzicii de jazz a fost interzisă în România, despre valoarea muzicienilor români de gen şi despre programele muzicale organizate de ICR Viena.

Festivalul continuă în următoarele trei zile la cel mai mare club de jazz din Austria, Porgy&Bess, cu concerte susţinute de Trigon (marţi), Anca Parghel & Next Generation (miercuri), Mircea Tiberian Quartett & Liviu Butoi (joi).



Carmen Bendovski
director


TRUPA TRIGON A RIDICAT CLUBUL PORGY&BESS ÎN PICIOARE

În cea de a doua seara a Primului Festival de Jazz din Austria, organizat de ICR Viena, Radio ORF si Clubul Porgy&Bess, trupa Trigon din Moldova a ridicat sala celui mai mare club de jazz in picioare. Trupa Trigon nu este necunoscuta in lumea iubitorilor de jazz austrieci; conform declaratiilor lui Christoph Huber, patronul clubului, Trigon a fost invitata in repetate randuri sa concerteze la Viena dar nu a reusit sa o faca pana acum.

La concertul trupei Trigon a asistat si unul dintre cei mari muzicieni de jazz austrieci, Mathias Rüegg, fondatorul Vienna Art Orchestra, autor a peste 400 de compozitii si aranjamente musicale, fapt pentru care intre 1984 si 1986 a fost desemnat de catre revista de specialitate Downbeat drept „aranjorul nr. 1".

"Concertul mi-a placut foarte mult. Viola este un instrument care se foloseste destul de rar. Sunt muzicieni foarte talentati, simtitor mai buni decat multi altii cunoscuti mie, care abordeaza crossover-ul. Muzicienii ies intotdeauna in evidenta, daca fac un spectacol bun. Fiecare muzician are o identitate culturala proprie. Daca isi face treaba bine, atunci poate da mai departe publicului ceva aparte, imposibil de realizat de un alt muzician care provine din alt cerc cultural", a declarat pentru ICR Viena Mathias Rüegg.


Carmen Bendovski
director