În cadrul expoziţiei on-line «Veneţia şi laguna veneţiană în viziunea artiştilor români ai secolului XX / Venezia e la sua laguna: lo sguardo degli artisti romeni del lungo Novecento», responsabil de proiect: Cristian Luca, pe pagina de Facebookşi pe contul oficial de Instagram ale Institutului Român de Culturăşi Cercetare Umanistică de la Veneţia au fost expuse douălucrăriprovenind din colecţii private din România:
1. Corneliu Baba (1906–1997), Case la Veneţia, ulei pe carton, 1982–1983;
2. Corneliu Baba (1906–1997), Veneţia, ulei pe carton, 1983.
Lucrările lui Corneliu Baba, demonstraţii de virtuozitate artistică ale inconfundabilului stil al artistului, înfăţişează edificii cu arhitectură neogotică şi barocă veneţiană ce se oglindescîn apele Canal Grande,într-o Veneţie austeră, dar vie chiarşi prin coloristica-i rece şi intensă. Este binecunoscut faptul că artistul urmărit la Veneţia aspecte trecute cu vederea de alţi pictori, încercândşi reuşind să evite pitorescul facilşi abordareaşablonardă a peisajului citadinşi lagunar. În universul artistic «babist», reprezentatşi de cele două lucrări expuse aici, descoperim un oraş ale cărui edificii seînalţă semeţe pe ape, palatele de pe Canal Grande înşiruindu-se parcă sub apăsarea poverii timpului, redate cu accente tragice, în manieră aproape abstractă. După cum bine s-a apreciat de către critica de specialitate, în pictura lui Corneliu Baba «avem de a face cu retragerea din spaţiu, din orizont, urmând calea spre apus», adică spre clarobscur, spre o luminozitate difuză, menită să pună accentul pe forţa culorilor şi a formelor, nu pe efectele luminii solare reverberate în cromatica operelor.