Dirijorul Daniel Jinga a lansat CD-ul Rapsodiem la Institutul Cultural Român

Miercuri, 15 martie 2017, de la  ora 15.00, la Institutul Cultural Român (Aleea Alexandru 38, București) a avut loc lansarea CD-ului Rapsodiem realizat de dirijorul Daniel Jinga împreună cu Orchestra Simfonică „Muntenia” și Orchestra Metropolitană București.  CD-ul include Rapsodia I și Rapsodia a II-a compuse de George Enescu și Valurile Dunării de Iosif Ivanovici.

„De ce George Enescu și Rapsodiile sale? Se mai poate spune ceva nou? Se poate cânta și altfel decât s-a cântat până acum? De ce te-ai încumenta să imprimi ceea ce înaintea ta au realizat inegalabil dirijori precum Celibidache sau Silvestri? Ce vrei să spui nou în demersul tău artistic? Răspunsul este ușor de intuit. Prin acest disc dorim să spunem că și noi îl iubim pe Enescu, iar ceea ce vei asculta este emanația acestei bucurii a propriei noastre întâlniri cu cele două capodopere enesciene (...). Muzica lui Enescu plânge cu un ochi și râde cu celălalt. Uneori o temă tristă conviețuiește cu o temă veselă, iar peste ele, contrapunctic, auzim glasul destinului expus de o a treia temă, ca și cum fiecare sentiment trist s-ar oglindi o rază de speranță sau fiecare explozie de bucurie ar avea în suflul ei patina nostalgiei... (...).

Valurile Dunării de Iosif Ivanovici este a treia lucrare pe care am imprimat-o pentru acest disc dedicat creației simfonice românești. Îmbrăcăminea orchestrală este superbă. Nu întâmplător, lucrarea a fost des confundată cu suita de valsuri Dunărea albastră scrisă de Johann Strauss Fiul”,  apreciază dirijorul Daniel Jinga.

Daniel Jinga este Maestru de Cor al Corului Operei Naționale din București și Dirijor Principal al Orchestrei Simfonice Muntenia din Târgoviște. A urmat cursurile Facultății de Compoziție, Muzicologie și Pedagogie muzicală, la Universitatea Națională de Muzică din București. În 2003, a obținut diploma de licență, susținând lucrarea cu titlul „Muzica liturgică romano-catolică după Conciliul Vatican II”. Între 2003 și 2004 urmează cursurile de master (Stilistică Dirijorală - Dirijat Cor Academic) ale Universității Naționale de Muzică București și susține lucrarea de master cu titlul „Mijloace psihotehnice în arta conducerii dirijorale”. În anul 2012 i s-a acordat titlul de Doctor în Muzică al aceleiași universități, pentru lucrarea „Reprezentanți ai creației corale a capella românești la sfârșitul secolului al XX-lea și începutul secolului al XXI-lea - Tehnici de construcție corală și conducere dirijorală”.În paralel, a absolvit următoarele cursuri de perfecționare: Masterclass internațional de dirijat operă, susținut de Prof. Univ. Dr. Dumitru Goia, La Traviata de Giuseppe Verdi, Masterclass de dirijat coral ținut cu Corul „Arnold Schoenberg” de către Profesorul Erwin Ortner și Masterclass de dirijat coral și stilistică dirijorală, ținut de Sharon Hansen (Profesor de Muzică și Artă la Universitatea din Wisconsin, SUA). S-a afirmat ca dirijor secund al Corului de Cameră Madrigal și dirijor fondator al Corului de cameră Accoustic, cu care abordează o paletă repertorială complexă: muzică sacră, prelucrări folclorice, renaștere europeană, muzică contemporană și muzică de teatru și film, colaborând cu regizori precum Alexandru Tocilescu, Alexandru Darie, Alexander Hausvater, Alice Barb, George Ivașcu, Alexandru Dabija. I-a avut ca profesori de dirijat sau mentori pe Marin Constantin, Petre Crăciun, Stelian Olariu, Dan Mihai Goia, Valentin Gruescu, Sharon Hansen și Erwin Ortner.