"Metropoezia" ("Wiersze w Metrze"/"Poems in the Underground") este o campanie de anvergură, realizată sub egida EUNIC Varşovia, de promovare a poeziei europene în rândurile publicului larg varşovian. British Council, Institutul Cărţii, Institutul Camões şi Institutul Cultural Român sunt principalii organizatori. Campania, aflată la a doua ediţie, a stat sub patronajul doamnei Hanna Gronkiewicz-Waltz, primarul Varşoviei.
Obiectivul principal al proiectului este promovarea poeziei contemporane europene prin metode mai puţin uzitate. Campania s-a desfăşurat anul acesta în perioada 15 septembrie - 11 octombrie. Textele unor poeţi din România, Marea Britanie, Franţa, Portugalia, Irlanda, Grecia, Austria au fost afişate, timp de o lună, în original şi în traducere, în vagoanele şi staţiile de metrou, pe locurile îndeobşte utilizate pentru reclamă. De asemenea, în câteva dintre staţiile metroului din Varşovia au fost plasate bannere, imprimate cu versurile respectivilor poeţi.
Dintre poeţii români, au făcut parte din campanie Ioan Es. Pop, Simona Popescu şi Claudiu Komartin.
www.wierszewmetrze.eu