Capitala poloneză nu are multe săli cu o acustică deosebită, dar una dintre ele e cu siguranţă Biserica Sfintei Treimi din centrul Varşoviei. Sunetul vocii umane sau al instrumentului reverberează până la cheia de boltă a marii cupole şi durează mai multe secunde, iar pasajele şoptite se aud plin şi distinct.
Rotonda Bisericii a fost spaţiul perfect pentru vocea puternică şi dramatică a Celliei Costea, una dintre cele mai talentate soprane produse în ultimii ani de şcoala românească de canto. Cu o carieră internaţională în plină ascensiune, talentul şi tehnica impecabilă ale sopranei i-au impresionat deopotrivă pe muzicieni, critici muzicali şi pe melomani. Nu e de mirare că Ioan Hollender, mereu exigent, a invitat-o să cânte în deschiderea Festivalului "Enescu".
În seara zilei de 3 decembrie, la Varşovia, după primele acorduri publicul a amuţit, înţelegând imediat că nu se află la un concert oarecare, ci la o întâlnire cu o mare soprană. Aplauzele au precedat fiecare intrare şi au continuat mult după fiecare moment al programului, indiferent dacă s-a cântat o piesă românească sau o arie clasică. La sfârşit, s-au transformat în scandări, publicul ridicându-se în picioare pentru a saluta marele talent al artistei.
Cellia Costea a cântat alături de tânăra soprană Urszula Piwnicka, o carismatică soprană poloneză, care a fost de asemenea îndelung aplaudată de public, pentru voce, ca şi pentru dramatismul prezenţei. Cele două cântăreţe au fost acompaniate la pian de Anahit Ter-Tatshatyan.
Evenimentul a fost organizat de ICR-Varşovia şi s-a derulat sub patronajul media al Radio RMF Classic, postul naţional polonez axat pe muzica clasică.