Romanian Book Review nr.3

Numărul 3 al publicației Romanian Book Review, editată de Institutul Cultural Român, se deschide cu un omagiu adus poetului Nichita Stănescu, de la a cărui naștere s-au împlinit, în luna martie, 80 de ani.

Ediția din acest an a Salonului de Carte de la Paris, la care România a fost țară invitată de onoare, este tema unui dosar bogat ilustrat. Despre prestația României la acest eveniment, dar și despre literatură ca spațiu al libertății și despre propriile proiecte vorbește scriitorul Matei Vișniec în interviul acordat lui Ioan Es. Pop, redactor-șef al publicației.

Pagina rezervată Clasicilor Literaturii Române este dedicată, în acest număr, vieții și operei lui Marin Preda.

Poeziei i se acordă un loc important: sunt consemnate apariții semnate de Emil Brumaru, Dan Sociu, Șerban Axinte, Bogdan-Alexandru Stănescu, traduceri în limba germană din Dan Coman și Teodor Dună, volume de Marta Petreu și Floarea Țuțuianu publicate recent în franceză. Alexandru Matei, Iulian Chivu, Ioan Buduca și Alexander Baumgarten sunt autorii ale căror lucrări le găsim semnalate sub genericul Ideas. Cosmin Bumbuț și Elena Stancu, Luiza Zamora și Șerban Bonciocat, Marin Gherasim, Victor Ieronim Stoichiță și Ionuț Anton semnează volumele asupra cărora se oprește, în acest număr, rubrica Arte. Nu lipsesc, din cuprins, apariții notabile din domeniul istoriei – Spectrele lui Dej de Mihai Burcea și Ștefan Bosomitu, științelor sociale – Gen și cetățenie în România de Diana Elena Neaga sau memorialisticii, reprezentate de Amintirile Patriarhului Iustinian.

Romanian Book Review nr. 3