Istorie

6 Aug 2020

ISTANBUL. Artistul vizual Mirela Trăistaru, despre „O poveste din Nepos”

Proiectul expozițional de cercetare și creație „O poveste din Nepos”, al artistei Mirela Trăistaru, va fi prezentat, într-un material video, de Institutul Cultural Român „Dimitrie Cantemir”din Istanbul, în perioada 7-10 august, pe site și pe rețelele de

3 Aug 2020

BERLIN. Secțiune dedicată regizorului Radu Jude în cadrul Festivalul Internațional de Film goEast

Șase lungmetraje și patru scurtmetraje ale regizorului român Radu Jude vor fi proiectate la cinema-ul DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum din Frankfurt, în versiune originală cu subtitrare în limba engleză, pe parcursul întregii luni august, în cadrul

31 Jul 2020

Muzicianul Dinu Lipatti și pictorul Vadim Crețu, în două albume editate de Institutul Cultural Român

Editura Institutului Cultural Român a publicat recent, în condiții grafice excepționale, albume dedicate pianistului și compozitorului Dinu Lipatti și pictorului Vadim Creţu. Albumul bilingv Dinu Lipatti: Muzicianul în imagini. The Musician in Pictures (în limbile

30 Jul 2020

BRUXELLES. Speologul Cristian Lascu, un rezumat al călătoriei pe urmele legendarei expediții Belgica

Un minidocumentar despre colaborarea științifică româno-belgiană și despre misiunea savantului român Emil Racoviță aflat la bordul navei Belgica, precum și despre nașterea unei științe noi – biospeologia, va putea fi urmărit vineri, 31 iulie 2020, pe rețelele

27 Jul 2020

TEL AVIV. Profesorul Sorin Vasilescu a discutat despre „Repere în arhitectura românească”

„Arhitectul care se formează astăzi trebuie să aibă o viziune asupra treptelor urcate sau parcurse de arhitectură în decursul istoriei, dar trebuie să fie ancorat și în prezent” a afirmat profesorul Sorin Vasilescu despre studenții pe care i-a instruit de-a

24 Jul 2020

MADRID. Muzeul Național de Istorie a României: o istorie a spațiului românesc, în cele mai frumoase piese

Proiectul „La muzeu în România: comori unicat din patrimoniul românesc” inițiat de Institutul Cultural Român de la Madrid pe site și pe rețelele sociale, continuă cu un nou episod. Astăzi, 24 iulie, publicul este invitat să descopere Muzeul Național de Istorie

24 Jul 2020

NEW YORK. Istoria României a fost prezentată publicului american prin obiecte-simbol

Programul online de promovare a istoriei României în SUA, intitulat ”The History of Romania in One Object” / „Istoria României într-un obiect”, a fost derulat de Institutul Cultural Român de la New York, în parteneriat cu Muzeul Național de Istorie a României

22 Jul 2020

MADRID. Icoana transilvăneană, deslușită publicului din Spania printr-o expoziție-video

„Museikon - o istorie a icoanei transilvănene”, expoziție ce include obiecte de cult, cărți, icoane pe lemn și pe sticlă din secolele XVI-XVIII și prima jumătate a secolului al XIX-lea, va fi prezentată, în colaborare cu Muzeul Național al Unirii din Alba

17 Jul 2020

Sinteza dezbaterilor „Trianon. După 100 de ani”, în revista „Contemporanul. Ideea Europeană”

În calitate de parteneri ai proiectului „Trianon. După 100 de ani”, inițiat de Asociația Contemporanul, vă invităm să lecturați articolele dedicate temei în revista Contemporanul. Ideea Europeană – numerele 8/august 2020, proaspăt ieșit de la tipar, și 7/iulie

15 Jul 2020

MADRID. Ateneul Român, în seria despre patrimoniul românesc

Unele dintre cele mai prețioase piese și artefacte unicat, documente și imagini de arhivă, istorii reale, dar poate mai puțin cunoscute, precum și mărturii inedite ale specialiștilor români sunt prezentate de Institutul Cultural Român de la Madrid, pe site și

15 Jul 2020

Răzvan Voncu: „ Avem autostrăzi literare foarte solide“

În expozeul despre ce a fost lista canonică în intenția redacției „România literară“ – un „ghid“, „vector“, și nu un îndreptar obligatoriu –, criticul Răzvan Voncu vorbește despre „haosul axiologic“ din domeniul literar, despre dispariția

14 Jul 2020

Daniel Cristea-Enache: „Posteritatea este cel mai bun judecător“

„Posteritatea este cel mai bun judecător“, afirmă criticul literar Daniel Cristea-Enache în prelegerea sa despre construcția canonică literară, comparată cu o piramidă – cu vârful în sus sau în jos, în funcție de perspectiva noastră. Observând că în