ICR Chișinău, partener al primei ediții a Festivalului Internațional de Teatru Contemporan „Andrei Vartic”
Institutul Cultural Român „Mihai Eminescu” de la Chișinău este partener al primei ediții a Festivalului Internațional de Teatru Contemporan „Andrei Vartic”, susținând participarea actriței Elena Ivanca, de la Teatrul Național Cluj-Napoca, invitată cu
Participare românească la ediția 2025 a proiectului „Quartieri di Vita”
Accademia di Romania in Roma – reprezentanță a Institutului Cultural Român –, în parteneriat cu clusterele EUNIC din Napoli și Roma și cu sprijinul Reprezentanței Comisiei Europene în Italia, sprijină proiectul social Quartieri di Vita. Life infected with
Premiul Internațional de Literatură Francofonă „Benjamin Fondane“, acordat poetei, eseistei și traducătoarei Samira Negrouche
Institutul Cultural Român va acorda Premiul Internațional de Literatură Francofonă „Benjamin Fondane“ 2025 poetei, eseistei și traducătoarei de origine algeriană Samira Negrouche, în cadrul unei ceremonii organizate sâmbătă, 22 noiembrie 2025, la Reid
Revista bilingvă „Orizonturi culturale italo-române”, ediţia din noiembrie
Ediţia română a numărului 11/noiembrie 2025 al revistei interculturale bilingve „Orizonturi culturale italo-române” se deschide printr-un interviu cu poetul Jan Röhnert, realizat de Luciana Tămaş. Este apoi semnalat un eveniment editorial, volumul bilingv
Despre istoria Basarabiei, la ICR Viena: filmul „Siberia din oase” și cartea „Basarabia şi Transnistria în Gulagul sovietic”
Institutul Cultural Român de la Viena și Ambasada Republicii Moldova în Republica Austria și Republica Slovacă organizează vineri, 21 noiembrie, ora 19. 00, proiecția filmului Siberia din oase (2020), realizat de regizoarea Leontina Vatamanu, urmată de o sesiune
Noiembrie polonez sub semnul literaturii române: Cătălin Dorian Florescu, Lucian Dan Teodorovici și Adrian Cioroianu
Luna noiembrie marchează în Polonia noi deschideri către literatura română, prin întâlniri de autor și adaptări scenice de carte românească, incluse în programul Sezonului Cultural România-Polonia 2024-2025. Proiectele realizate de Institutul Cultural Român
„Jaful secolului”, propunerea României pentru Oscar, deschide Festivalul de Film Românesc de la Washington
Ambasada României în Statele Unite și Institutul Cultural Român de la New York organizează, între 13 și 16 noiembrie 2025, cea de-a șasea ediție a Festivalului de Film Românesc de la Washington / Romanian Film Festival of Washington, D. C. , devenit cel mai
Actorii Mihai Călin și Tompa Eszter, invitații ICR la Zilele Filmului Românesc în Ungaria
Institutul Cultural Român de la Budapesta invită publicul la „Zilele Filmului Românesc”, eveniment organizat în capitala Ungariei și la Seghedin. De această dată, filmele vor putea fi văzute la Cinematograful Corvin din Budapesta, în perioada 14-16 noiembrie
„Let's Talk About...Film” cu regizorul Marius Papară și scriitoarea Florina Pîrjol
Joi, 13 noiembrie, de la ora 18:30, Institutul Cultural Român propune, la sediul său din Aleea Alexandru 38, o nouă întâlnire din seria de evenimente „Let's Talk About. . . Film”. Cu această ocazie, va fi proiectat filmul românesc „După ore” (2025,
Teatrul Metropolis prezintă în Lituania spectacolul „Cine l-a ucis pe tata?”, cu sprijinul ICR
Spectacolul Cine l-a ucis pe tata?, scenariu dramatic de Mihaela Michailov, după romanul omonim de Édouard Louis, în regia lui Andrei Măjeri, se desfășoară sâmbătă, 8 noiembrie 2025, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru COM•MEDIA din Alytus, Lituania.
Premieră teatrală: „Matei Brunul“, după Lucian Dan Teodorovici, pus în scenă la Teatrul de Păpuși din Wrocław
Spectacolul Matei Brunul, în regia lui Jerzy Bielunas și a Anetei Głuch-Klucznik, bazat pe romanul scriitorului român Lucian Dan Teodorovici, va avea premiera sâmbătă, 8 noiembrie 2025, la Teatrul de Păpuși din Wrocław, o a doua reprezentație fiind programată
„Originea istoriei” – piesa suprarealistă readusă la viață de PostModernism Museum cu sprijinul ICR
Manuscrisul „Originea istoriei” din arhiva familiei Dinu, păstrat mai bine de opt decenii, este adus pe scena virtuală de către PostModernism Museum: o piesă teatrală creată prin tehnica suprarealistă „cadavre exquis” de trei membri ai „laboratorului