„Blood Orange” revine la ICR New York în cadrul Studioului de Teatru Româno-American
După ministagiunea de la A. R. T. Center din New York, din luna septembrie, derulată cu sprijinul ICR New York, producția Blood Orange revine pe scenă, cu o reprezentație specială, care va avea loc miercuri, 10 decembrie 2025, la sediul reprezentanței, în cadrul
Piesa „Micul Prinț” cu Oana Pellea și Lari Giorgescu, interpretată în Marele Ducat de Luxemburg
Pentru a marca Ziua Națională a României și în continuarea evenimentelor dedicate aniversării a 115 ani de relații diplomatice dintre România și Luxemburg, Ambasada României în Luxemburg, în colaborare cu Reprezentanța Organizației Internaționale a Francofoniei
„De la politici la practici: configurații ale diplomației culturale”: dezbatere organizată de ICR la Spațiul CONTEMPORAR din Cluj-Napoca
Joi, 27 noiembrie, la ora 18. 00, la Spațiul CONTEMPORAR din Cluj-Napoca va avea loc dezbaterea„De la politici la practici: configurații ale diplomației culturale”, cu Oana Nasui (manager și cercetător cultural), Ștefan Teișanu (Centrul Cultural Clujean), Alin
Geopolitici culturale fluide - Autor: Oana Nasui
Geopolitici culturale fluide Autor: Oana Nasui Prefață: Corneliu Bjola „Lucrarea Oanei Nasui, Geopolitici culturale fluide, propune o reflecție coerentă și necesară asupra modului în care diplomația culturală se redefinește într-o epocă
Volumul „Geopolitici culturale fluide. Explorări ale diplomației culturale între practici transnaționale și spații hibride” se lansează la ICR
Marți, 18 noiembrie, la ora 18. 30, la Sala Mare a Institutului Cultural Român (Aleea Alexandru nr. 38) va avea loc lansarea volumului „Geopolitici culturale fluide. Explorări ale diplomației culturale între practici transnaționale și spații hibride” de Oana
Noiembrie polonez sub semnul literaturii române: Cătălin Dorian Florescu, Lucian Dan Teodorovici și Adrian Cioroianu
Luna noiembrie marchează în Polonia noi deschideri către literatura română, prin întâlniri de autor și adaptări scenice de carte românească, incluse în programul Sezonului Cultural România-Polonia 2024-2025. Proiectele realizate de Institutul Cultural Român
Regizoarea Roxana Stroe și producătoarea Anda Ionescu, invitate în Polonia la evenimente cinematografice dedicate profesioniștilor
Cu sprijinul Institutului Cultural Român de la Varșovia, regizoarea Roxana Stroe va participa la cea de-a XXXIII-a ediție a Festivalului Internațional de Film al Artei Cinematografice EnergaCAMERIMAGE, desfășurată la Toruń în perioada 15-22 noiembrie 2025, iar
Actorii Mihai Călin și Tompa Eszter, invitații ICR la Zilele Filmului Românesc în Ungaria
Institutul Cultural Român de la Budapesta invită publicul la „Zilele Filmului Românesc”, eveniment organizat în capitala Ungariei și la Seghedin. De această dată, filmele vor putea fi văzute la Cinematograful Corvin din Budapesta, în perioada 14-16 noiembrie
„Let's Talk About...Film” cu regizorul Marius Papară și scriitoarea Florina Pîrjol
Joi, 13 noiembrie, de la ora 18:30, Institutul Cultural Român propune, la sediul său din Aleea Alexandru 38, o nouă întâlnire din seria de evenimente „Let's Talk About. . . Film”. Cu această ocazie, va fi proiectat filmul românesc „După ore” (2025,
Teatrul Metropolis prezintă în Lituania spectacolul „Cine l-a ucis pe tata?”, cu sprijinul ICR
Spectacolul Cine l-a ucis pe tata?, scenariu dramatic de Mihaela Michailov, după romanul omonim de Édouard Louis, în regia lui Andrei Măjeri, se desfășoară sâmbătă, 8 noiembrie 2025, în cadrul Festivalului Internațional de Teatru COM•MEDIA din Alytus, Lituania.
„Dialoguri culturale franco-române: simbolism, identitate, reflecție critică”, la ICR Paris
Universitatea Dunărea de Jos Galați în parteneriat cu Institutul Cultural Român de la Paris organizează joi, 6 noiembrie 2025, de la ora 10:00, evenimentul „Dialoguri culturale franco-române: simbolism, identitate, reflecție critică”, în sala de conferințe
„Originea istoriei” – piesa suprarealistă readusă la viață de PostModernism Museum cu sprijinul ICR
Manuscrisul „Originea istoriei” din arhiva familiei Dinu, păstrat mai bine de opt decenii, este adus pe scena virtuală de către PostModernism Museum: o piesă teatrală creată prin tehnica suprarealistă „cadavre exquis” de trei membri ai „laboratorului