Petre Antonescu

27 Jul 2020

TEL AVIV. Profesorul Sorin Vasilescu a discutat despre „Repere în arhitectura românească”

„Arhitectul care se formează astăzi trebuie să aibă o viziune asupra treptelor urcate sau parcurse de arhitectură în decursul istoriei, dar trebuie să fie ancorat și în prezent” a afirmat profesorul Sorin Vasilescu despre studenții pe care i-a instruit de-a

28 Aug 2019

Istoricul clădirii din Aleea Alexandru 38, sediul ICR

Clădirea în care funcţionează astăzi Institutul Cultural Român a fost proiectată de arhitectul Petre Antonescu, discipol al lui Ion Mincu şi autorul a numeroase construcţii de referinţă: Arcul de Triumf, Primăria Capitalei, Palatul Kretzulescu, fosta Bancă Marmorosch-Blank,

14 May 2019

Opere semnate de arhitecţi din Italia, România şi Portugalia, în expoziţie la Lisabona

Expoziția Italia, România, Portugalia: interferențe arhitecturale interbelice, în care vor fi expuse 120 de lucrări, este organizată de Institutul Cultural Român și Facultatea de Arhitectură a Universității din Lisabona (FAUL), între 14 mai și 1 iulie 2019,

13 Jun 2018 - 22 Jun 2018

România la Festivalul de Arhitectură de la Londra: „Un secol de arhitectură românească”

Institutul Cultural Român din Londra vernisează, pe 13 iunie, expoziţia cu titlul “A Century of Romanian Architecture” („Un secol de arhitectură românească”), ca parte a programului de celebrare a Centenarului Marii Uniri, dar și a Festivalului de Arhitectură

10 Nov 2016 - 25 Nov 2016

,,Detalii neoromânești în arhitectura lui Petre Antonescu. Exterioare și interioare ale vilelor bucureștene", la ICR

Joi, 10 noiembrie, ora 18. 00, Fundația Löwendal vernisează expoziția ,,Detalii neoromânești în arhitectura lui Petre Antonescu. Exterioare și interioare ale vilelor bucureștene, la Institutul Cultural Român (Aleea Alexandru nr. 38).  În deschidere vor lua cuvântul Cristina

22 Oct 2016 - 30 Oct 2016

Detalii neoromânești în arhitectura lui Petre Antonescu. Exterioare și interioare ale vilelor bucureștene

„Detalii neoromânești în arhitectura lui Petre Antonescu.  ​Exterioare și interioare ale vilelor bucureștene este un proiect care s-a desfășurat în perioada 22 - 30 octombrie 2016 în Piața Gheorghe Cantacuzino  nr. 1, în una din casele proiectate de

16 Jan 2014

Expoziția „Art Nouveau în România” a marcat la Varșovia Ziua Culturii Naționale

15 ianuarie, dată simbolică în calendarul evenimentelor de omagiere a culturii române, a fost sărbătorită de Institutul Cultural Român de la Varşovia printr-o seară dedicată valorilor patrimoniului naţional, organizată în colaborare cu Ambasada României la

13 Jan 2014

Evenimente organizate cu ocazia Zilei Culturii Naționale de Institutele Culturale Românești din străinătate

Lecturi, expoziții, prelegeri, reprezentații teatrale, proiecții de film și dezbateri vor marca, la jumătatea lunii ianuarie, în rețeaua ICR din străinătate, Ziua Culturii Naționale. Accademia di Romania organizează, la sediu, pe 16 ianuarie 2014 un eveniment

26 Oct 2012 - 27 Oct 2012

Școala Română din Roma/Accademia di Romania aniversează 90 de ani de la înființare

Cea mai veche instituție românescă de cultură din străinătate, Școala Română din Roma / Accademia di Romania in Roma, aniversează în această toamnă 90 de ani de la întemeiere, 80 de ani de la construirea edificiului său și 130 de ani de la nașterea arheologului

The History Of Nothing: Contemporary Architecture And Public Space In Romania

Richard Rogers Partnership proposal, 1996People's House (Parliament) After 1989: Methods of researching the built environmentResearching Communist architecture is a tricky endeavor in contemporary Romania, where some major actors of that era are still alive, some even

Recent Public Memorials In Bucharest: Paul Neagu's Century Cross

Paul Neagu's Century Cross was set up at Charles de Gaulle Plaza (the former TelevisionPlaza), Bucharest, in September 1997, as a memento of the 1989 anti-Communist riots. It is a six meter wide lenticular bronze disk with a large cross pattern on both faces made up

Bucharest - Memory Walled-In

Architecture represents a means of interrogating history. Rather ominous, it is to be feared, when the question applies to the Romanian capital. Why so? The way Bucharest has been subjected to transformations in the last century accounts for the living changes affecting