CENTRUL CARTII

17 Oct 2023

Stand românesc organizat de ICR la Târgul Internațional de Carte de la Cracovia

Institutul Cultural Român, prin ICR Varșovia și Centrul Național al Cărții, participăcu un stand propriu la cea mai mare sărbătoareliterară poloneză de toamnă, Târgul Internațional de Carte de la Cracovia, care are loc în perioada 26-29 octombrie 2023.

21 Sep 2023

România, țară invitată la festivalul literar „I Dialoghi di Trani”. Ana Blandiana participă la festival cu sprijinul Accademia di Romania in Roma

Cea de-a XXII-a ediție a festivalului „I Dialoghi di Trani” din Italia, având tema „Grija”, ca practică zilnică în slujba binelui comun, se desfășoară în perioada 21-24 septembrie 2023, România având anul acesta statut de țară invitată – „paese ospite“.

12 May 2023

România la cea de-a XXXV-a ediţie a Salonului Internaţional de Carte de la Torino

Un program cu peste 20 de evenimente și un stand național cu o ofertă editorială consistentă, organizate de Institutul Cultural Român, prin Centrul Naţional al Cărţii, Institutul Român de Cultură şi Cercetare Umanistică de la Veneţia şi Accademia di

5 Jan 2023

REZULTATUL FINAL AL CONCURSULUI PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE REFERENT TREAPTA IA - EDITURA ICR - CENTRUL NAȚIONAL AL CĂRȚII - 1 (UN) POST

Vă rugăm să consultați, în documentul atașat:REZULTATUL FINAL AL CONCURSULUI  PENTRU OCUPAREA POSTULUI DE REFERENT TREAPTA IA - EDITURA ICR - CENTRUL NAȚIONAL AL CĂRȚII - 1 (UN) POST

22 Nov 2021

Participarea României la Târgul Internațional de Carte de la Salonic, Grecia

Institutul Cultural Român a organizat, în perioada 25-28 noiembrie 2021, prin Centrul Cărții, cu sprijinul Ambasadei României la Atena și a Consulatului General al României la Salonic, participarea românească la cea de-a 18-a ediție a Thessaloniki Book Fair, cu

8 Mar 2021

„Efectul Mogoșoaia” revine la ICR: bursele pentru traducători ai literaturii române, o prioritate în 2021

La nouă ani de la întrerupere, experimentul traductologic al Institutului Cultural Român, coordonat de scriitorul și traducătorul Florin Bican la Palatele Mogoșoaia, este din nou în planul de programe al ICR și, implicit, în bugetul instituției pentru 2021. Principalul

15 Dec 2020

RECORD. Peste 100 de volume semnate de autori români vor fi traduse în 2021 cu sprijinul Institutului Cultural Român

Ana Blandiana, Mircea Cărtărescu, Gabriela Adameșteanu, Gabriel Chifu, Matei Vișniec, Tatiana Țîbuleac și Aura Christi sunt câțiva dintre autorii ale căror opere vor beneficia de traducerea și publicarea în spațiul european și internațional, cu sprijinul

10 Sep 2020

Dezbatere literară, în Grădina ICR: „Prin poezie s-a păstrat demnitatea ființei umane“

În preambulul Galei Poeziei Române Contemporane, joi dimineață, de la ora 11. 00, a avut loc, în grădina ICR, dezbaterea „Poezia română în actualitate”, la care au participat scriitorii Gabriel Chifu, Nicolae Prelipceanu, Liviu Ioan Stoiciu, Horia Gârbea, Varujan

8 Sep 2020

Trupa Phoenix, la Gala Poeziei Române Contemporane, în Grădina Institutului Cultural Român

A X-a ediție a Galei Poeziei Române Contemporane, organizată de Institutul Cultural Român, prin Centrul Cărții, și Uniunea Scriitorilor din România, cu sprijinul Ministerului Culturii, va avea loc joi, 10 septembrie 2020, în Grădina Institutului Cultural Român.

11 Aug 2020

Adrian G. Sahlean, despre munca de traducător literar

Unul dintre cei mai cunoscuți traducători ai poetului Mihai Eminescu în limba engleză, Adrian G. Sahlean a discutat cu Daniela Oprica (ICR) despre limitele traductibilității, despre așteptările și realitatea retroversiunilor, în cadrul proiectului online „Traducerile

15 Jul 2020

Răzvan Voncu: „ Avem autostrăzi literare foarte solide“

În expozeul despre ce a fost lista canonică în intenția redacției „România literară“ – un „ghid“, „vector“, și nu un îndreptar obligatoriu –, criticul Răzvan Voncu vorbește despre „haosul axiologic“ din domeniul literar, despre dispariția

14 Jul 2020

Daniel Cristea-Enache: „Posteritatea este cel mai bun judecător“

„Posteritatea este cel mai bun judecător“, afirmă criticul literar Daniel Cristea-Enache în prelegerea sa despre construcția canonică literară, comparată cu o piramidă – cu vârful în sus sau în jos, în funcție de perspectiva noastră. Observând că în