Rezultatele evaluării dosarelor de candidatură înregistrate în cadrul sesiunii 2021-2022 a programelor de finanțare Translation and Publication Support Programme și Publishing Romania
Institutul Cultural Român, prin Centrul Național al Cărții, organizează anual o sesiune de finanțare dedicată editorilor străini pentru a răspunde nevoii de susținere a prezenţei autorilor români pe piaţa internaţională de carte, prin subvenționarea costurilor
Rețeaua Institutelor Culturale Europene deschide Puncte de Lectură în Spania
Începând cu data de 25 mai, pe tot parcursul anului 2022, Rețeaua Institutelor Culturale Europene (EUNIC) Spania organizează, împreună cu Serviciile Publice de Lectură ale Comunității din Madrid, Puncte de Lectură Europeană în mai multe biblioteci publice
BRUXELLES. George Enescu, omagiat în Belgia printr-un recital susținut de pianistul Silviu-Valentin Dumitrache
Scena virtuală a ICR Bruxelles este un nou proiect inițiat de echipa ICR din capitala Belgiei ce cuprinde o serie de lansări de carte, conferințe și interviuri în spațiul virtual, având ca invitați cercetători, curatori, istorici de artă, artiști vizuali, muzicieni,
BUCUREȘTI. Cursuri online de limba română organizate pentru străini. Data limită de înscriere pentru noua serie: 28 mai 2021
UPDATE Perioada de înscriere pentru cursurile de limba română online se prelungește până la data de 28 mai 2021, inclusiv. Orarul cursurilor de limba românăA. Cursuri extensive, dimineața (9. 30 – 11. 30) – modul de 40 de ore7 iunie– 11 august, luni și
MADRID. „Dragoste 1. Câine” deschide Festivalul de Film Românesc din Tenerife
Ediția 2020 a Festivalului Filmului Românesc în Tenerife (amânată din cauza restricțiilor sanitare) va avea loc, în perioada 27 aprilie - 1 iunie, în San Cristóbal de La Laguna, Tenerife. Festivalul este organizat de Institutul Cultural Român de la Madrid, în colaborare
VARȘOVIA. Brâncuși, în amintirile anecdotice ale compozitorului Dimitrie Cuclin
Compozitorul Dimitrie Cuclin (1885-1978) își amintește câteva întâmplări petrecute alături de Brâncuși în tinerețe, la Paris, unde se afla la studii. „Eram amândoi tineri, săraci, îmbrăcaţi ca vai de lume (. . . ), dar sărăcia fără ieşire ne dădea
VARȘOVIA. Întâlnirile lui Brâncuși cu Modigliani, Satie, Joyce, Pallady sau Picasso, în amintirile lui V.G. Paleolog
Criticul de artă V. G. Paleolog, autorul mai multor lucrări biografice și exegetice despre Brâncuși, l-a cunoscut pe marele sculptor român în 1910, la Paris, grație artistului de origine italiană Amedeo Modigliani. În convorbirea cu Romulus Rusan din volumul O discuție
VARȘOVIA. Cella Delavrancea, despre Brâncuși: „Avea o şiretenie de om tare, sigur pe sine, de om al naturii“
Celebra pianistă Cella Delavrancea l-a vizitat pe Brâncuși în atelierul din Impasse Ronsin după scandalul provocat de expunerea lucrării „Prinţesa X” la Salonul Independenților de la Paris. „Avea o şiretenie de om tare, sigur pe sine, de om al naturii, de
VARȘOVIA. Scriitorul Eugen Jebeleanu, despre întâlnirea emoționantă cu octogenarul Brâncuși
Întâlnirea scriitorului Eugen Jebeleanu cu octogenarul Brâncuși, la Paris, în data de 13 octombrie 1956, când sculptorul se afla în ultimul an din viață – Brâncuși s-a stins la 16 martie 1957 – este prezentată de Institutul Cultural Român de la Varșovia
VARȘOVIA. „Discuții la Masa Tăcerii“: Brâncuși, în amintirile arhitectului Octav Doicescu
În amintirile arhitectului Octav Doicescu (1902-1981), prezentate de ICR Varșovia în cadrul proiectului online „Discuții la Masa Tăcerii“, regăsim un Brâncuși cu o personalitate magnetică, căruia nu îi plăcea să-și laude lucrările, cu un discurs presărat
VARȘOVIA. Amintirile pietrarului Ioan Alexandrescu: „Brâncuşi prevăzuse scaune şi în preajma Coloanei Infinite“
Întâlnirea cu Brâncuși, din anul 1938, a pietrarului Ioan Alexandrescu, prezentată de scriitorul Romulus Rusan în lucrarea O discuție la Masa tăcerii, este adusă în atenția publicului de Institutul Cultural Român de la Varșovia în cadrul proiectului „Discuții
Hangiul Gheorghe Nicolcioiu: „ Când auzea ce cânta vioristul, lui Brâncuşi îi dădeau lacrimile“
„ Şi l-am adus şi pe Slabu cu vioara lui, şi Brâncuşi s-a bucurat că a păstrat-o bine şi au cântat pe ea, întâi Slabu, pe urmă Brâncuşi, cântece şi doine, şi, când auzea ce cânta vioristul, lui Brâncuşi îi dădeau lacrimile“, își amintește hangiul