Institutul Cultural Român de la New York lansează un nou program permanent, dedicat prezentării designerilor români şi industriilor noastre creative în capitala mondială a modei, New York. Primul eveniment al acestei inițiative, inspirat de tradiţiile românești în originale intepretări contemporane, va avea loc la sediul ICR New York din Manhattan, în data de 6 martie 2020, începând cu orele 18:30.
Intitulat "Romanian Annual Fashion Showcase", programul va debuta cu prezentarea creațiilor a trei apreciaţi designeri români, recunoscuți pentru abordările inovatoare, și a brandurilor lor reprezentative: Alexandra Popescu-York, Corina Leca (DeCorina Hats) și Alina Marica (Maressia). Cele trei creatoare vor expune colecţiile de primavară-vară ale anului 2020, inspirate din superbele tradiţii şi ritualuri româneşti.
Evenimentul va avea două momente: în deschidere, creațiile vestimentare vor fi prezentate pe podium, într-o defilare plină de dinamism, după care acestea vor fi expuse în spații personalizate, destinate fiecărui designer, facilitând în felul acesta un dialog direct cu publicul larg, dar şi cu profesioniştii din domeniu.
Prezentarea de modă anuală va evidenția creativitatea și originalitatea designului vestimentar românesc, precum și relevanța contemporană a tradițiilor românești, reimaginate în abordări cât se poate de actuale. Toate cele trei colecții prezentate la prima ediție proiectează eleganță și strălucire prin croieli originale și o explozie de culori îndrăznețe, mai ales prin încorporarea tehnicilor de artizanat și a simbolurilor derivate din vechile tradiții populare.
Tema evenimentului din acest an se inspiră din tradiția și semnificația Mărţișorului, simbolul începutului primăverii, al înnoirii şi norocului, inclus pe lista Patrimoniului UNESCO, întrucât proiectul urmărește, pe lângă promovarea valorilor culturale autentic românești, conectarea cu publicul american și deschiderea către noi audiențe, nefamiliarizate cu bogăția culturii noastre tradiționale.
Prin această inițiativă, ICR New York îşi propune o implicare mai accentuată în promovarea reprezentanților industriilor creative autohtone, care au o pondere din ce în ce mai mare în economia națională și în care designul vestimentar și artele textile ocupă un rol important. Ca atare, programul va avea un caracter permanent și va fi dezvoltat în fiecare an, incluzând atât designeri consacrați, cât și tineri creatori de modă.
Mai multe detalii despre eveniment găsiţi pe website şi pe pagina de Facebook a Institutului.
Participanţi:
Corina Leca – designer, fondatoarea DeCorina Hats, brand de pălării realizate într-unul dintre cele mai bine echipate ateliere din Europa. Multe dintre mașinile pe care acesta le folosește au 150 de ani vechime sau sunt replici ale unor mașini din epoca victoriană. Pentru creațiile sale, unii dintre furnizori sunt chiar cei care deservesc pălărierii Reginei și ai Familiei Regale a Marii Britanii. „Pălăriile sunt doar pentru oameni autentici. Dacă pălăria nu este o extensie a personalității tale, atunci n-o mai purta”, declară creatoarea. Website.
Alina Marica – designer, fondatoarea brandului Maressia, promotoare a broderiei tradiționale sub forma așa-numitului punct Maressia, punctul în stea, care se bazează pe tradiționalul punct românesc în cruce, redat însă într-o formă mai complexă și mai sofisticată. Creaţiile din colecția Maressia sunt haine de serie mică și unicat, personalizate, create în atelierul propriu. Caracteristica esențială a brandului o reprezintă inspiraţia din iile vechi şi reinventarea, prin stilizare, a vechilor broderii, care devin o marcă unică, originală și reprezentivă. Website.
Alexandra Popescu York – designer de origine română, stabilit de mai bine 15 ani în New York, unde a urmat cursuri la celebrul Fashion Institute of Technology și a lucrat pentru case de modă americane. Începând cu anul 2003, a participat în repetate rânduri la New York Couture Fashion Week, adunând peste 20 de showuri de modă în locații prestigioase din New York. Alexandra este specializată în rochii couture și tocmai a lansat o nouă linie „ready to wear” pentru bărbați și femei, care se găseşte într-un magazin prestigios din Soho, New York. Creațiile sale au fost apărut în reviste cunoscute, printre care și Vogue. Website.