Programul Cultural Management Academy, la a treia ediție

Goethe-Institut lansează pentru al treilea an consecutiv programul Cultural Management Academy. Organizatorii au propus pentru ediția de anul acesta tema Cultură și arte în tranziție: epoca digitală.

Programul academiei pentru participanții din România și Republica Moldova este următorul:

⇢ 3-7 iulie 2019 în Plovdiv, Bulgaria: network meeting & idea camp

⇢ 16-20 septembrie 2019 în București: seminar local, în Pavilion 32, la Goethe-Institut

Deadline-ul pentru trimiterea aplicațiilor5 mai 2019.

Elementul nou al ediției din 2019 constă în faptul că participanții din cele patru orașe în care se organizează Academia de Management Cultural, București, Sofia, Salonic și Sarajevo, sunt invitați la un Network Meeting & Idea Camp la Plovdiv (Capitala Europeană a Culturii în 2019), în perioada 3-7 iulie 2019.

Cultural Management Academy oferă posibilități de finanțare de tip seeds fund prin intermediul CMA Fund pentru proiecte noi de colaborare. Proiectele vor fi dezvoltate în cadrul academiei de echipele formate din participanții din cele patru orașe, aceștia beneficiând și de mentorat pentru implementare.

De asemenea, participanții vor primi credite ECTS în urma unui un acord de parteneriat semnat în 2018, între Goethe-Institut și Facultatea de Științe Politice a Universității din București, prin care se recunoaște calitatea academică a programului.

Scopul academiei este de a contribui la formarea managerilor culturali, de a oferi celor care lucrează deja în domeniul cultural instrumentele necesare pentru a fi productivi și, mai ales, pentru a ţine pasul cu inovațiile din zona digitală.

Miki Braniște, președintele Asociației Colectiv A și curatoarea programului, despre ediția din 2019: „A treia ediție a seminarului Cultural Management Academy propune o sesiune de training de cinci zile care are scopul de a ajuta participanții nu doar să înțeleagă mediul digital în care trăiesc și muncesc, dar și să învețe să îl integreze pentru a își simplifica activitatea și pentru a crea noi forme artistice, urmărind să le răspândească mai ușor și să știe mai multe despre publicul lor.”

Cine poate aplica?

Profesioniști din România și Republica Moldova care activează în domeniul cultural, din sectorul public, privat sau independent, cu cel puțin 2 ani de experiență: producători, manageri culturali, PR și manageri din domeniul cultural. Participarea unui reprezentant din Republica Moldova este sprijinită de Institutul Polonez din București.

Conținutul seminarului:

Cele cinci zile de seminar sunt alcătuite din module de training susținute de experți naționali și internaționali și care vor aborda următoarele subiecte:

  • Filosofia producției culturale și artistice în epoca digitală
  • Producție artistică – Practici media și interdisciplinare
  • Accesibilitatea artei și a producției culturale: Practici de dezvoltare a publicului; Workshop - Cultura după Netflix?
  • Accesul la cultură prin intermediul platformelor și al arhivelor online: colecții de artă, arhive de film sau teatru
  • Managementul drepturilor de proprietate intelectuală – Prezentare interactivă: Despre Creative Commons, Free Software etc.

Taxa de participare la program este de 1.000 RON și include seminarul din București (masa asigurată) + transport, cazare și masă pentru network meeting-ul din Plovdiv.

Detalii despre înscriere: https://bit.ly/2VQRUvq

Facebook: https://bit.ly/2UHF7Px

Cultural Management Academy este un proiect organizat de Goethe-Institut şi se desfăşoară în colaborare cu asociaţia Colectiv A din Cluj, Facultatea de Ştiinţe Politice a Universităţii din Bucureşti (FSPUB) şi cu următorii membri EUNIC România: Institutul Polonez, Institutul Cultural Român, Forumul Cultural Austriac, Institutul Camões, Institutul Balassi, Fundația Culturală Greacă și Ambasada Suediei din România.

Persoană de contact: Tamina Bojoanca, tamina.bojoanca@goethe.de