Brâncuși x 100. Între avangardă şi naţionalism. Receptarea lucrărilor lui Constantin Brâncuşi

Brancusi x 100 intre avangarda si nationalism Receptarea lucrarilor lui Constantin Brancusi Brancusi x 100 intre avangarda si nationalism Receptarea lucrarilor lui Constantin Brancusi

Brâncuși x 100
Între avangardă şi naţionalism. Receptarea lucrărilor lui Constantin Brâncuşi
 
Joi, 9 martie, ora 18:00
ARTETEKA WBP W KRAKOWIE
ul. Rajska 12, Cracovia

Prelegerea criticului Tomasz Ogiński, dedicată creaţiei artistului român şi proiecţia filmului documentar În căutarea tatălui pierdut, în regia lui Ionuţ Teianu.
Participanţii vor avea parte de o carte-surpriză, precum şi de vin românesc. 

Intrarea liberă


Tomasz Ogiński 
Istoric al artelor, critic de arhitectură, un fin cunoscător al artei românești şi din Balcani. Colaborează cu: „Architektura Murator", „Herito", Programul 2 al Radioului Polonez, Institutul Polonez. Pregăteşte elaborarea unui ghid al stilurilor naţionale est-europene şi balcanice. Locuieşte la Bucureşti şi la Cracovia.

În căutarea tatălui pierdut
Filmul În căutarea tatălui pierdut, (România 2016, documentar, 70 min.), are o poveste scurtă și șocantă: când s-a născut John, în 1934, mama sa i-a dat trei nume: John, Constantin şi Brâncuşi. I-a spus că tatăl său e faimosul sculptor Constantin Brâncuşi, dar că nu trebuie să spună nimănui acest lucru. John a ţinut secretul toată viaţa. Acum, la 78 de ani, începe dificila misiune de a-şi regăsi tatăl pierdut.

O discuţie la Masa Tăcerii
O colecți de convorbiri purtate între scriitorul Romulus Rusan și douăsprezece persoane care l-au cunoscut pe Brâncuși, reunite sub titlul O discuție la Masa Tăcerii. Cele douăsprezece convorbiri care compun această publicație se înscriu în efortul de a-l scoate pe Brâncuşi din clişeele legendare şi propagandistice, de a-l întoarce în rândul oamenilor reali şi fireşti. „Portretul realizat este unul credibil şi lipsit de prejudecăţi, îmbrăcat în roua inocenţei, dar purtând în acelaşi timp „o aureolă nevăzută", cum spune unul din conlocutori. Luăm cunoștință de un om conştient de valoarea sa dar fără să fie îngâmfat, plin de umor dar şi de susceptibilitate, fermecător dar şi puţin sucit, cu o personalitate puternică dar păstrând luminişuri şi chiar naivităţi. Geniul redevine o persoană vie ca oricare alta, dar care ne convinge tocmai prin naturaleţea sa de genialitatea operelor." (fragment din introducerea cărţii)