Dialog din auto-izolare // Episodul III: ‘my body is past, present and future’

Dialog din auto-izolare  Episodul III my body is past, present and future

„Corpul în relație cu poezia, muzica și artele plastice” este un jurnal performativ dezvoltat de curatorul Cosmin Manolescu împreună cu trei artiști români - Robert Elekes, Sabina Ulubeanu și Alina Ușurelu, alături de reprezentanța Institutului Cultural Român de la Bruxelles, în luna mai 2020.


Trilogia se încheie cu episodul ‘mybody is past, present and future’, realizat de Cosmin Manolescu și de Alina Ușurelu, având-o ca invitată pe actriţa Lala Misosniky.

„Ultima parte a jurnalului performativ este dedicată existenței noastre în spațiul privat al caselor noastre. Filmul este un dialog al fragmentelor de corp, surprinse în diverse ipostaze, un videopoem al fragilităților și al tensiunii acumulate. Un corp al trecutului, prezentului și, posibil, al viitorului. M-am bucurat să realizez acest ultim fragment de viață în timpul pandemiei în colaborare cu artista vizuală Alina Ușurelu și cu actrița Lala Misosniky care au realizat textul și muzica. Împreună, am încercat să articulăm o formă de protest creativ împotriva izolării și a timpurilor dificile pe care le trăim. Mulțumesc ICR Bruxelles care mi-a dat șansa să dezvolt acest proiect colaborativ la distanță.” (Cosmin Manolescu)

“Am reacţionat imediat la provocarea lui Cosmin. Mi s-a părut că protestul corpului în izolare este o temă care poate fi explorată în multe feluri, aşa că m-am dus un pic în corp, apoi un pic în minte, m-am inspirat din cartea Feminity and domination – studies in the phenomenology of oppression de Sandra Lee Barkty, şi am scris un poem care expune problematica corpului docil, apoi am început să explorez cu imaginea slow motion. Pe traseu, a apărut dialogul cu Cosmin şi Lala şi relaţia noastră s-a contopit în alb şi roşu, trandafiri şi margarete, lovituri şi atingeri, mâini şi picioare şi un sunet sensibil, vulnerabil şi complex ce conţine şi transformă întregul travaliu al procesului nostru. Este un privilegiu şi o provocare să ai parte de un proces de creaţie colaborativ în această perioadă.” (Alina Ușurelu)

„Filmul este un dialog despre corp, între trecut, prezent și viitor, percepția interioară a corpului, sunetul corpului în slow motion. Un corp suspendat, în izolare, căutându-și eliberarea, un corp mai conștient, adâncit în semnificii. (Lala Misosniky)


Alina Uşurelu (EZA)

artst vizual. performer. manager cultural

Pe lângă fotografie de dans și performance, Alina își dorește să dezvolte producția de film de dans în România și lansează propuneri multimedia inovative către coregrafi și dansatori.

În toamna anului 2016, lansează primul său film experimental de dans, Up Stairs și începe să faciliteze cursuri de imagine. În 2017, începe proiectul Exposing Movement cu alte 3 artiste vizuale și 3 coregrafe. În 2019, este selectată în programul PACAP (program avansat pentru creație și arte performative) la Forum Danca – Lisabona și începe să creeze și să interpreteze spectacole de dans, instalații și performace-uri cu artiști internaționali. În 2020, primeşte, alături de Cristina Lilienfeld, o rezidenţă în Kumasi, Ghana şi porneşte proiectul Don’t bite your tongue (www.alinausurelu.com).


Lala Misosniky

actriţă. performer. sound-artist

A absolvit artele spectacolului în cadrul UNATC, în anul 2008. A colaborat cu echipe din scena artei independente precum Tanga Project, Rahova Non-Stop. În 2009, a fondat un spaţiu Project House, în spaţiul privat, pe strada Armoniei, nr.18 şi a performat în spectacolul "Piscina fără apă" de Mark Ravenhill, în regia Mirunei Dinu. În 2016, a lansat o serie de performance-uri 1 to 1, pornind de la istoria casei Project House Armoniei. "Trăiesc în vremurile tuturor" şi "Classified", cele două episoade au fost prezentate în Bucureşti (Cav şi Galeria Posibilă), Barcelona (Centrul cultural SAC) şi la "00Bienal de la Havana", prima bienală de artă independentă din Havana (2018). Tot în 2018, a co-fondat grupul CEARCăNE, alături de Ana-Maria Irimia şi Alina Uşurelu. In acest cadru, a început să lucreze la o serie de jam-session-uri, soundscape şi cercetări artistice de tip experiment în mediile: sonor, al construcţiei de text, vizual şi al mişcării. În 2020, colaborează cu coregraful Cosmin Manolescu pentru spectacolul #partyallinclusive, unde creează universul sonor pentru două fragmente de spectacol.