Enesco Re-Imagined, final de turneu

Turneul Enesco Re-Imagined se încheie în această toamnă cu o serie de cinci concerte organizate cu sprijinul Institutului Cultural Român în Belgia, Germania, Portugalia, Spania și Franța:
•8 noiembrie 2012 - De Singel, Anvers, Belgia - în colaborare cu ICR Bruxelles
•9 noiembrie 2012 - Altes Pfandhaus Kunst, Köln, Germania
•11 noiembrie 2012 - Guimarães 2012 European Capital of Culture, Guimarães, Portugalia - în colaborare cu ICR Lisabona
•13 noiembrie 2012 - Barcelona Jazz Festival, Spania
•14 noiembrie 2012 - Strasbourg Festival Jazz Dor, Franța

De asemenea, pe 15 noiembrie, muzicienii Lucian Ban și Badal Roy au fost invitați să susțină conferinţa „Enesco and jazz today" la Conservatorul din Strasbourg. Detalii conservatoire-strasbourg.fr

Proiectul Enesco Re-Imagined, conceput în 2006, sub forma unui seminar, de pianistul și compozitorul de jazz Lucian Ban, este o reimaginare contemporană, îndrăzneață, a câtorva dintre lucrările lui George Enescu, pentru o trupă extraordinară și iconoclastă de muzicieni de jazz din New York.
Lucian Ban – pian și reorchestrațiiMark Helias – contrabas Ralph Alessi – trompetă Mat Maneri – violăTony Malaby – saxofonAlbrecht Maurer – vioarăGerald Cleaver – tobeBadal Roy – tablas
Aflându-se la granița dintre muzica clasică, jazz, improvizație și muzica contemporană, trupa reorchestrează și reinterpretează pasaje din impresionantele opere ale lui George Enescu – de la Sonata nr. 3 pentru vioară și pian ”în caracter popular românesc” la Simfonia a IV-a.

Albumul Enesco Re-Imagined a fost lansat la București, în septembrie 2010, în cadrul unui eveniment organizat de ICR, iar în luna noiembrie a aceluiași an a avut loc lansarea din Statele Unite ale Americii, la Poisson Rouge, New York, un eveniment Sunnyside Records & ICR.

La aproape un an de la apariția albumului Enesco Re-Imagined, editat de casa de discuri Sunnyside Records, numeroasele recenzii elogioase din presa internațională de specialitate, precum și concertele susținute pe scene prestigioase din Europa și Statele Unite ale Americii confirmă succesul proiectului Enesco Re-Imagined al muzicienilor Lucian Ban și John Hébert.

New York Times, The Village Voice, All About Jazz, Jazz Times, New York Magazine, Les Dernieres Nouvelles du Jazz, All Music Jazz, All About Jazz Italia sunt numai câteva dintre publicațiile care au întâmpinat cu comentarii elogioase apariția albumului Enesco Re-Imagined, apreciind atât calitatea compozitiei și a interpretării cât și inițiativa excelentă de a aduce în atenția iubitorilor de jazz creația lui George Enescu. Detalii în documentele atașate.

LUCIAN BAN (pian, coautor şi compoziţie)Originar din România, pianistul şi compozitorul Lucian Ban locuieşte în prezent la New York, unde este considerat „unul dintre cei mai dăruiţi şi talentaţi pianişti care au venit în NY în ultimul deceniu”. A fost nominalizat de două ori, în 2005 şi 2006, la Hans Koller European Jazz Prize, categoria „Cel mai bun muzician de jazz din Europa”. A înregistrat şase albume ca autor pentru case de producţie din Statele Unite ale Americii şi Europa. Lucian Ban conduce trupele ELEVATION, care îi reuneşte pe renumitul saxofonist tenor Abraham Burton, pe Nasheet Waits la tobe şi pe contrabasistul John Hébert; Cvartetul ASYMMETRY, format din Jorge Sylvester (saxofon alto), Brad Jones (contrabas) şi Derrek Phillips /Gene Jackson (tobe) şi TUBA PROJECT, o trupă formată din celebrul Bob Stewart la tubă, Alex Harding (saxofon bariton) şi Derrek Phillips (tobe). Este coautor, împreună cu marele saxofonist sopran Sam Newsome, al „The Romanian-American Jazz Suite”, un proiect care prezintă muzica populară românească dintr-o perspectivă jazzistică. Albumul omonim este rezultatul colaborării dintre ICR New York şi Jazzaway Records.

Ban cântă cu o fluenţă şi o sensibilitate care ne aduc aminte în aceeaşi măsură de Vladimir Horowitz şi de McCoy Tyner – Terrell Holmes, All About Jazz, NY.
Interpretarea lui Lucian Ban ne aminteşte de marele Bill Evans sau de Krystof Komeda – Jazz Podium Magazine, Germania.
www.lucianban.com

BADAL ROY (tobe mici)O adevărată legendă vie, Amarendra „Badal” Roy Chowdhury a jucat un rol esenţial în introducerea tobelor indiene în muzica de jazz din anii ‘70. Badal Roy a ajuns la New York în 1968, cu un set de tobe şi opt dolari. Foarte curând a fost remarcat de Miles Davis, cu care a şi înregistrat pentru albumele „On the Corner”, „Big Fun” şi „Get Up with It”. Ulterior, Roy a cântat şi a înregistrat albume cu mulţi muzicieni de jazz de elită, cum ar fi Miles Davis, Dave Liebman, Pharoah Sanders, John McLaughlin, Herbie Hancock, Herbie Mann, Pat Metheny, Lester Bowie, Airto Moreira, Charlie Haden. În anii 1990, a început să cânte cu duoul brazilian de chitare Duofel, şi a continuat colaborarea cu artişti ca Herbie Mann, Dave Liebman, Don Cherry, Pharoah Sanders, Dizzy Gillespie, Lonnie Liston Smith, Yoko Ono. Artistul a făcut parte din orchestra Prime Time a lui Ornette Coleman, încă din 1988.

RALPH ALESSI (trompetă)Numit de L.A. Weekly „un virtuoz aventuros, care face faţă la aproape orice”, Alessi a cântat şi a înregistrat albume cu artişti precum Steve Coleman, Uri Caine, Don Byron, Ravi Coltrane, Sam Rivers, Drew Gress, Fred Hersch şi mulţi alţi mari inovatori ai muzicii de improvizaţie. Este fondatorul şi directorul Center for Improvisational Music, o organizaţie non-profit care susţine seminarii pe tema muzicii improvizate în Brooklyn. Din 2002 face parte din catedra facultăţii de jazz a Univesităţii din New York. www.ralphalessi.com

GERALD CLEAVER (tobe)Toboşarul Gerald Cleaver este cunoscut în Detroit încă din anii 1990 ca un mare muzician şi profesor, dar abia explozia de albume lansate începând cu anul 1999 a adus stilul său puternic şi elegant în atenţia ascultătorilor de jazz de pretutindeni. Născut şi crescut în Detroit, Cleaver s-a implicat profund în fenomenul jazzistic local, lucrând cu muzicieni respectaţi ai genului. Împărţindu-şi timpul între Detroit şi New York City, Cleaver a lucrat cu o serie de mari muzicieni de jazz, precum Roscoe Mitchell, Henry Threadgill, Jacky Terrasson, Hank Jones, Tommy Flanagan, Charles Gayle, Reggie Workman şi Eddie Harris. www.geraldcleaver.com

MAT MANERI (violă, vioară electrică cu şase coarde, vioară bariton)Nominalizat la Grammy în 2006 pentru „Cel mai bun album alternativ”, Mat Maneri a început să studieze vioara la vârsta de cinci ani. A studiat în particular cu fondatorul Juilliard String Quartet, Robert Koff şi cu virtuozul contrabasist Miroslav Vitous. În 1990, Mat Maneri a înfiinţat, împreună cu Randy Peterson, trupa de mare succes Joe Maneri Quartet. Primul album de autor al artistului a apărut în 1996, când Maneri a lansat patru trupe. Pianiştii Paul Bley, Cecil Taylor, Matthew Shipp şi Borah Bergman i-au solicitat lui Mat Maneri să concerteze împreună cu ei la the Montreal Jazz Festival, precum şi pe scenele din Europa. Artistul colaborează cu contrabasiştii Ed Schuller, Mark Dresser, William Parker, Michael Formanek, Barre Phillips şi John Lockwood. În prezent, Mat Maneri ţine cursuri la New School / NYC, concertează şi înregistrează albume pretutindeni în lume. www.myspace.com/matmaneri

MARK HELIAS (contrabas)Basistul şi compozitorul Mark Helias poate fi văzut pe scenele din New York City - de la Bar 55 la Carnegie Hall. După terminarea studiilor cu Homer Mensch la Rutgers University și Yale School of Music, începe în 1977o cariera internațională cu Anthony Braxton quartet. De atunci a cântat împreună cu Edward Blackwell, Davis Anthony, Redman Dewey, Anderson Ray, Don Cherry și Gerry Hemingway. Începând cu 1984 a lansat unsprezece albume: The Current Set (1987), Desert Blue (1989), Attack The Future (1992), Loopin' the Cool (1995), Fictionary (1998), Come Ahead Back (1998), New School (2001), Verbs of Will (2004), Atomic Clock (2006) şi Strange Unison (2009). Compozitor prolific, Helias a compus muzica pentru două filme de lungmetraj, precum și piese camerale și orchestrale. De asemenea, a fost producătorul multor artişti pentru casele de discuri Gramavision, Enja, New World, Sound Aspects si Avant / DIW.
Trioul său, Open Loose cu Tony Malaby și Tom Rainey, a devenit un grup de improvizaţie celebru pe scena din New York. Predă la Sarah Lawrence College, New School și SIM (School for Music improvizate) și susţinea lărgirea orizonturilor educației muzicale www.markhelias.com

TONY MALABY (saxofon tenor şi sopran)Tony Malaby a fost membru al multor trupe importante de jazz, printre care Charlie Haden's Liberation Orchestra, Paul Motian's Electric Bebop Band, Mark Helias' Open Loose, Cvintetul lui Fred Hersch şi proiectul Walt Whitman, Michell Portal's Birdwatcher, numeroase proiecte împreună cu Daniel Humair şi orchestrele conduse de Mario Pavone, Tim Berne, Chris Lightcap, Kris Davis, Angelica Sanchez şi Marty Ehrlich. Discul său de debut, Sabino, s-a clasat în top 10 al albumelor de jazz întocmit de New York Times, şi a fost urmat de Apparitions, Adobe şi Tamarindo, cu contrabasistul William Parker şi Nasheet Waits la tobe. www.tonymalaby.com

ALBRECHT MAURER (vioară)
Violonist şi compozitor, Albrecht Maurer a studiat la Musikhochschule Kőln şi a învăţat singur să cânte la pian. A studiat sistemele tonale non-europene şi muzica asistată de computer. A dobândit experienţă în domeniul muzicii noi şi experimentale, colaborând cu mulţi compozitori din „şcoala” Kagel, precum Maria de Alvear, Carola Buckholt şi Manos Tsangaris. A lucrat cu mai multe trupe de muzică clasică şi jazz, ca pianist, programator sintetizator, violonist şi solist vocal.
Albrecht Maurer a concertat în întreaga Europă ca solist, precum şi împreună cu diverse trupe şi este invitat în mod regulat la festivalurile internaţionale. A lucrat cu mulţi muzicieni de jazz, cum ar fi Theo Jorgensmann, Bobo Stenson, Norbert Stein, Markus Stockhausen, Klaus Kugel, Charlie Mariano, Karl Berger, Steve Arguelles, Lauren Newton, Wolter Wierbos, Benoit Delbecq, Kate Westbrook şi Barre Phillips. www.albrechtmaurer.de



Selecție articole presă - Enesco Re-Imagined Selecție articole presă - Lucian Ban