Eustaţiu Stoenescu (1884–1957), San Marco, ulei pe carton, 50x38 cm, semnătura în dreapta jos: «E. Stoenescu», lucrare nedatată [prima jumătate a sec. XX], Colecţia de artă a Muzeului Regiunii Porţilor de Fier din Drobeta–Turnu Severin.
Nicolae Dărăscu (1883–1959), Bazilica Santa Maria della Salute şi Punta della Dogana, ulei pe pânză, 65x80,5 cm, semnătura în dreapta jos: «N. Dărăscu», lucrare nedatată [anii ‘20–‘30 ai sec. XX], colecţie privată di (România).
Lucrările celor doi maeştri ai picturii româneşti, Eustaţiu Stoenescu (1884–1957) şi Nicolae Dărăscu (1883–1959), pe deplin consacraţi în perioada interbelică, când au călătorit destul de des la Veneţia, înfăţişează câteva dintre spaţiile publice şi monumentele renascentiste cele mai importante şi mai cunoscute ale oraşului istoric italian. Ambele lucrări surprind zonele vizate privite de artişti din depărtare, de la distanţă, într-un «cadru lung» cu efect cinematografic, amplificând câmpul vizual, iar rezultatul este de o excelentă calitate estetică.