ARTIST TALK ÎN CADRUL EXPOZIȚIEI „PLOTTING THE PATH“

Loc: Galeria ICR, Reinhardtstr. 14, 10117 Berlin.
Dată: 27 aprilie,  ora 19.00.

Galeria ICR Berlin găzduiește o discuție despre expoziția „Plotting the Path“, la care participă curatoarea Ioana Marinescu și artiștii George Anghelescu, Adrian Preda, Lea Rasovszky și Ștefan Ungureanu.

George Anghelescu (n.1985) pornește dinspre propria imagie a sinelui reflectată în operele sale, uneori apelând în mod nedisimulat la autoportret și continuând cu reflexii ale lumii în care trăim și a degradării constante care se produce asupra ei. Imaginilie sale reprezintă colaje mentale care capăt o identitate vizuală, ale unor considerații antrpologice, sociologice și geopolitice. În această ecuație desenul și reprezentarea hyper-realistă sunt doar instrumente pragmatice de limbaj. Anghelescu își propune să trezească în privitor o gândire critică, dar în același timp afectivă, care să „stimuleze activ la încercarea de a demisitifica semiotica vieții”, explică artistul într-un interviu. El însuși nu a găsit un răspuns la aceste probleme, ci mai degrabă sugerează o cale pe care el o urmează și pe care le-o semnalează și celorlalți.  (text:  Ioana Marinescu)

Adrian Preda (n. 1985). O temă centrală a artistului o constituie relația dintre om și celelalte specii ale regnului animal, relație definitorie pentru dezvoltarea animalului uman, de la făurirea uneltelor și armelor de vânătoare până la manifestările spirituale și artistice.De asemenea, Preda explorează natura și cosmosul în sens extins, fiind interesat de tipare de creștere și evoluție. „Preocuparea mea centrală care se reflect în lucrări reprezintă o privire de ansambul asupra evoluției; se referă la fenomene care se manifestă în istorie și în natură ca un întreg”, explică Preda.Aceste preocupări s-au materializat în lucrări de pictură și obiect prezentate în expoziții personale și de grup, atât în România cât și în alte țări, laolaltă cu participări în tabere de creație.

Lea Rasovszky (n. 1986) se folosește de clișeele vizuale specifice culturii pop, cu scopul de a dezvoala strălucirea lor morbida și alterată și forța lor stătută, dar sfidătoare. În mod evident, cultura pop experimentează astăzi ceea ce se numește Melancholia of Glory, pentru a cita unul din tilurile Leei (2012). În acest sens, opera ei nu se reclama nici de la moștenirea „primului val” de pop art, dar nu este nici parte a prezentului „al doilea val”, reprezentat de artiști precum Jeff Koons sau Takashi Murakami. Dacă ar fi să facem totuși o asociere, atunci energia ei ar putea fi pusă în legătură cu forța brută, dar controlată, a unuia ca Raymond Pettibon, cel care a creat designul incisiv pentru cover-ul discurilor trupei hardcore punk Black Flag, sau Tony Oursler, care dezbate problematica straniului în inconștientul epocii consumeriste din secolul XX. Amândoi pot fi considerați artiști pop – nu într-un sens afirmativ, ci mai degrabă ca ceea ce s-ar putea numi „asimilare critică”. Este foarte important ca spiritul acestei reneg-art postrevolutionară, nonutopică, sa fie preluat și dezvoltat de tineri artiști din alte regiuni geografice. Lea Rasovzsky ar putea fi unul dintre ei. (text: Dr. Jörg Scheller)

Ștefan Ungureanu (n. 1984) este preocupat de mecanica și dinamica unor lumi în expansiune pentru care situl experimentului sau anthropocenul (influența activității umane asupra pământului privită ca eră geologică) constituie subiecte de referință. Imaginarul său este compus dintr-un tip de artistic research cu un caracter pseudo-științific, influențat de ideile lui Bruno Latour, Jordan Peterson sau Robert Sapolsky. „Într-o lucrare încerc să reprezint un univers cu o mie de reguli. Nu e o chestie de camuflaj ci repercursiunea faptului că încerc să populez acolo exact acea informație care necesită o anumită densitate. Nu poate să fie doar o imagine cu ce se vede într-o secundă la primul layer”, explică Ungureanu. Din 2016, Ungureanu urmează un doctorat în cadrul Școlii Doctorale de la UNARTE sub conducerea prof. dr. Dragoș Gheorghiu, cu tema cartării ca instrument vizual și conceptual în arta contemporană. (text: Ioana Marinescu)

Ioana Marinescu (n. 1988), istoric de artă și curator. Unul dintre cele mai importante proiect de cercetare a fost studierea vieții și operei lui Nicolae Comănescu precum și a modificărilor care se produc în contemporaneitate în formele de reprezentare biografică (lucrare de disertație, coord. prof. dr. Adrian Guță). Acestă cercetare s-a concretizat prin curatorierea expoziției Ordeful, mezanplasul și harneala la Galeria H’art Appendix și prin editarea catalogului I can see no revolution (Ed. Pandora M (Gurpul Editorial Trei, București, 2016). În prezent urmează Școala Doctorală a Universității Naționale de Arte din București sub coordonarea prof. dr. Ruxandra Demetrescu unde studiază biografia cuplurilor de artiști. A susținut seminarii în cadrul cursului Artă, tehnologie și design în Europa de Est(lector univ. dr. Irina Cărăbaș), anul I, ciclul de master precum și seminarii de Artă contemporană românească, (prof. dr Adrian Guță), anul III, ciclul licență al Facultății de Istoria și Teoria Artei, Cel mai recent proiect a fost coordonarea, redactarea de texte și curatorierea expoziției de la lansare a catalogului Ștefan Ungureanu Ant Generated Future (Ed. Pandora M (Gurpul Editorial Trei, București, 2017).

Evenimentul va avea loc în limba engleză. Intrare liberă.