Trei designeri români își prezintă creațiile la New York, în cadrul programului ROMANIAN ANNUAL FASHION SHOWCASE

Primul eveniment al programului permanent lansat de reprezentanţa ICR la New York dedicat industriilor creative, ROMANIAN ANNUAL FASHION SHOWCASE, debutează cu un prim eveniment inspirat de tradiţiile româneşti, vineri, 6 martie 2020, ora 18.30. Sediul ICR New York din Manhattan va găzdui viziunea contemporană originală a trei apreciaţi designeri români, recunoscuţi pentru abordările inovative şi a brandurilor lor reprezentative: Alexandra Popescu-York, Corina Leca (DeCorina Hats) şi Alina Marica (Maressia).

Tema evenimentului porneşte de la tradiţia şi semnificaţia Mărţişorului, simbolul românesc al începutului primăverii, înnoirii şi norocului, inclus pe lista Patrimoniului UNESCO, evidenţiind creativitatea şi originalitatea designului vestimentar românesc, precum şi relevanţa contemporană a tradiţiilor româneşti, reimaginate într-o abordare cât se poate de actuală.

Programul ROMANIAN ANNUAL FASHION SHOWCASE urmăreşte, pe lângă promovarea valorilor culturale autentice româneşti, a industriilor creative autohtone, cu o pondere tot mai mare în economia naţională şi în care designul vestimentar şi artele textile ocupă un rol important, conectarea publicului american cu bogăţia culturii noastre tradiţionale.

Programul va avea un caracter permanent şi va fi dezvoltat în fiecare an, incluzând atât designeri consacraţi, cât şi tineri reprezentanţi ai industriilor creative.

Mai multe detalii despre eveniment: https://www.icr.ro/şi pe paginile de socializare ale Institutului.

Despre participanţi:

Corina Leca –designer şi fondatoare a DeCorina Hats, brand de pălării realizate într-unul dintre cele mai bine echipate ateliere din Europa. Multe dintre maşinile pe care le foloseşte au 150 de ani vechime sau sunt replici ale unor maşini folosite în epoca victoriană. Pentru creaţiile sale, unii dintre furnizori sunt chiar cei care deservesc pălărierii Reginei şi ai Familiei Regale a Marii Britanii. „Pălăriile sunt doar pentru oameni autentici. Dacă pălăria nu este o extensie a personalităţii tale, atunci n-o mai purta”, după cum declară chiar creatoarea. Website.

Alina Marica – designer şi fondatoare a brandului Maressia, promotoare a broderiei tradiţionale sub forma aşa-numitului punct Maressia, punctul în stea, care se bazează pe tradiţionalul punct românesc în cruce, redat însă într-o formă mai complexă şi mai sofisticată. Creaţiile din colecţia Maressia sunt haine de serie mică şi unicat, personalizate, create în atelierul propriu. Caracteristica esenţială a brandului o reprezintă inspiraţia provenită din iile vechi şi reinventarea, prin stilizare, a vechilor broderii, care devin o marcă unică, originală şi reprezentivă. Website.

Alexandra Popescu York – designer stabilit de mai bine 15 ani în New York, unde a urmat cursuri la celebrul Fashion Institute of Technology şi a lucrat pentru case de modă americane. Începând cu anul 2003, a participat, la New York Couture Fashion Week, având peste 20 de showuri de modă în locaţii prestigioase din New York. S-a specializat în rochii couture şi tocmai a lansat o nouă linie „ready to wear” pentru bărbaţi şi femei, care se găseşteîntr-un magazin prestigios din Soho, New York. Creaţiile Alexandrei au fost publicate inclusivîn Vogue. Website.