Premiera spectacolului „Astăzi mai bine nu m-aș fi întâlnit cu mine însămi”, dramatizare a cărții cu același nume a Hertei Müller, o descindere terifiantă în universul carceral, sufocant, al ultimilor ani ai dictaturii comuniste în România are loc vineri, 10 mai 2019, la New York, fiind organizată de ICR New York.
Conceput și interpretat de către actrița Simona Măicănescu, realizat cu mijloace teatrale minimaliste dar rafinate, monodrama urmărește destinul unei femei care speră să scape din infernul în care trăiește, strecurând în tivul hainelor exportate în străinătate mesaje de ajutor. Când biletele ajung în mâinile Securității, ea este acuzată de trădare, într-o epocă în care această acuzație putea deveni o condamnare la moarte. Din echipa care semnează spectacolul mai fac parte scenografa Doina Levintza, coregrafa Silvia Călin și artistul vizual Radu Barbu.
Reprezentațiile vor avea loc în cadrul programului permanent al ICR New York „Romanian-American Studio Theater/Studioul de teatru româno-american” vineri, 10 mai, și, o zi mai târziu, la Festivalul "Rehearsal for the Truth/Repetiție pentru adevăr", organizat de către Fundația "Vaclav Havel" din New York cu scopul de a promova producții teatrale ce tratează teme precum lupta pentru adevăr și libertate, efectele destructive ale dictaturii și ideologiei, regăsirea demnității în contextele cele mai opresive.
Simona Măicănescu a fost studenta marelui actor și profesor Octavian Cotescu și, din anul 1993, s-a stabilit la Paris unde a fost distribuită în spectacole de teatru și în filme printre care: "Clandestins", "Mellisol", "Le grand patron", "Spiral", "The Stone Council", "Splice", "Call my agent". A putut fi văzută și în filmele românești „ De ce bat clopotele, Mitică?" (r. Lucian Pintilie), „Sfârșitul nopții" (r. Mircea Veroiu), „Unde la soare e frig" (r. Bogdan Dreyer). Simona Măicănescu a mai jucat la New York, în anul 2013, ca protagonistă a spectacolului "Fever/Febra" de Wallace Shawn, montat la celebrul teatru de avangardă LaMama.
De la începutul acestui an, în cadrul noului program permanent al ICR New York „Studioul de teatru româno-american” au mai fost prezentate, tot în limba engleză, spectacolele camerale: „Iona” după Marin Sorescu și „Cățelul sinucigaș și Laika”, pe un text al scriitoarei româno-americane Cătălina Florina Florescu.