4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile de Cristian Mungiu ajunge din nou pe covorul roşu. După succesul de la The Times BFI London Film Festival, filmul deschide sezonul de film Cinematograful românesc: o călătorie, organizat de Institutul Cultural Român în parteneriat cu Institutul Francez din Londra, la Cinè lumière, în perioada 16 – 21 noiembrie 2007.
Selecţia, realizată de criticul de film Alex. Leo Şerban, cuprinde opt filme de referinţă: laureatul Palm d'Or 2007, A fost sau n-a fost de Corneliu Porumboiu, Moartea Domnului Lăzărescu de Cristi Puiu, California Dreamin de Cristian Nemescu, Hârtia va fi albastră de Radu Muntean, Legături bolnăvicioase de Tudor Giurgiu, Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii de Cătălin Mitulescu şi Reconstituirea de Lucian Pintilie, într-o călătorie care leagă succesul de astăzi cu sfârşitul anilor '60, când Pintilie făcea film exemplar dincolo de constrângerile regimului comunist.
Proiecţiile vor fi urmate de sesiuni de întrebări şi răspunsuri coordonate de criticii Alex. Leo Şerban şi Mihai Chirilov cu regizorii Cristian Mungiu şi Tudor Giurgiu, scenarista Andreea Vălean, editorul Cătălin Cristuţiu, operatorul de imagine Tudor Lucaciu şi actorii Ana Maria Marinca, Vlad Ivanov şi Maria Dinulescu.
Cele mai interesante filme europene vin acum din Balcani - din Bosnia, Bulgaria, şi chiar Albania. Însă primul "val" adevărat a aparut în România, ca şi cum o dată cu revoluţia din '89 s-ar fi aprins brusc o întreagă cinematografie, creată de generaţia regizorilor care au trăit evenimentele la 20 de ani, iar acum, ajunşi la 40, le transpun pe ecran.
Nick Roddick, Sight & Sound (octombrie 2007)
Sezonul de film include un eveniment la Institutul Cultural Român pe 19 noiembrie, când directorul TIFF Mihai Chirilov va prezenta Festivalul Internaţional de Film Transilvania, cel mai mare eveniment internaţional de film din România.
Întregul program urmăreşte promovarea cinematografiei româneşti la Londra, în contextul interesului crescând pentru filmul românesc după premiile de la Cannes şi alte festivaluri internaţionale.
Parteneriatul între ICR şi Institutul Cultural Francez beneficiază de sprijinul Centrului Naţional al Cinematografiei şi al companiei internaţionale de distribuţie Artificial-Eye.
Pentru mai multe detalii vă rugăm vizitaţi: www.icr-london.co.uk
ICR Londra, 8 noiembrie 2007