Un eveniment dedicat confluențelor artelor, cu titlul „Întâlniri la Agora”, va avea loc pe 30 aprilie 2019, de la ora 17.00, cu ocazia unui nou eveniment din
seria „Cafenelei Românești” , organizat de Institutul Cultural Român de la Tel Aviv, în colaborare cu Editura Saga.
Atât prin titlu, cât și prin conținut, seara se dorește a fi una dedicată ideii de confluență și unificare a artelor, atât cele scrise (poezie, proză, eseuri), cât și a celor vizuale (pictură). Astfel, întâlnirea urmărește să prezinte melanjul artelor și interferențele culturale create între diverse medii de expresie artistică. Autorii celor trei cărți prezentate și-au propus o sinteză a raporturilor și a împletirii între artele moderne. „Întâlniri la Agora” este o sinteză a poeziei Adelei Shefer cu muzica, dar și a desenului care precede sculptura ca apoi să devină animație (la Miriam Gamburd). La rândul ei, Beatrice Bernath - poet, artist plastic, fotograf - va demonstra prelucrarea digitală de desene integrate cu fotografie, iar lucrările lui Arie Lamdan vor fi luate ca referință a artei figurative moderne.
Evenimentul, în limba română, va consta în lansarea și prezentarea următoarelor volume:
- „Întâlniri la Agora” – album de poezii și eseuri despre artă, semnate de poeta și publicista Ada Segal Shefer și Adrian Grauenfels, apărut în 2019 la Ed. Saga și care beneficiază de o prezentare grafică deosebită;
- „Meditații subiective” de Sofia Gelman – o culegere de eseuri despre muzică, compozitori și dirijori de seamă ce au marcat artele de la baroc și pînă în secolul XXI;
- „Baruch Elron - Desene și schițe” – volum îngrijit de Adrian Graunfels și aflat în pregătire la Ed. Saga.
Cu ocazia acestui eveniment, se va prezenta și analiza opera artistei Miriam Gamburd, care în expoziția „Homo vulgaris” expune desene ce adresează artele plastice, desenul, sculptura, Biblia, Talmudul, istoria artelor și relaționarea omului modern (rămas vulgar) la estetica europeană și iudaică, aflate în permanentă evoluție. De asemenea, Adrian Grauenfels, moderatorul evenimentului, va face o trecere în revistă a artelor plastice și vizuale în Israelul postmodernist, analizând cu precădere opera lui Baruch Elron, dar și colajele lui Anath Hanit.