Institutul Cultural Român (ICR) și Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) au semnat marți, 4 iulie 2017, la sediul Institutului Cultural Român din București, acordul de colaborare instituțională, pentru realizarea și promovarea mai multor evenimente culturale de interes național și internațional, în perioada următoare.
Pe lângă reflectarea mai coerentă a activității ICR din țară și din străinătate în emisiunile informative, Radio România va prezenta serii de interviuri cu personalități culturale, dar și relatări de la evenimentele majore ale ICR. Mai mult, în grila de toamnă a Radio România Cultural se va insera o emisiune nouă, care va oferi surprize plăcute iubitorilor de informații culturale.
„Mă bucur să constat că, printre primele instituții media care ni se alătură, în efortul de a promova mai substanțial activitatea ICR, este chiar SRR. Este o onoare și o cale sigură de a ajunge la publicul larg, pe care ni-l dorim prezent la cât mai multe dintre evenimentele noastre. Prin semnarea acestui protocol, dorim să informăm publicul larg despre evenimentele culturale. În cadrul discuțiilor care au dus la semnarea acestui protocol, am stabilit că vom promova evenimentele atât anterior desfășurării acestora, cât și posteveniment. Avem în vedere și un al doilea scop: acela de a promova, cu ceva timp înainte, în țară aceste evenimente, pentru a aduce publicul român în străinătate, alături de publicul străin. În egală măsură, dorim să comunicăm posteveniment aceste manifestări culturale, astfel încât tot ceea ce organizăm în străinătate să fie cunoscut și în țară. Mulțumim încă odată pentru semnarea acestui acord, pe care toată echipa Institutului Cultural Român o susține”, a declarat Liliana Țuroiu, președintele Institutului Cultural Român.
„Legat de parteneriatul dintre Societatea Română de Radiodifuziune (SRR) și Institutul Cultural Român (ICR), am considerat întotdeauna că ICR este «Ministerul de Externe» al culturii românești și, evident că, în acest context, în ziua de astăzi, indiferent de cât de multe și de bune lucruri sunt realizate, dacă acestea nu sunt mediatizate, dacă nu sunt prezentate, amploarea și valoarea lor scade. De aceea, Societatea Română de Radiodifuziune, alături de Societatea Română de Televiziune, își face o datorie de onoare de a promova tot ceea ce este valoros, tot ceea ce înseamnă educație de calitate, valori și sisteme de valori clasice, consacrate în ziua de astăzi”, a spus Georgică Severin, președintele Societății Române de Radiodifuziune.
Institutul Cultural Român reia, astfel, prin acest parteneriat cu Societatea Română de Radiodifuziune, o colaborare mai veche cu o instituție-reper a mass-media românești, iar obiectivul principal este o mai bună informare a ascultătorilor, menită să faciliteze și accesul acestora la evenimente care, de fapt, li se adresează în mod direct.