- 11 June 2018 - 16 June 2018
- Etichete VOLTA Basel Anca Poterașu ICR Iulian Bisericaru Dragoș Bădiță
Cu sprijinul Institutului Cultural Român – în perioada 11-16 iunie 2018 – proiectul artistic al Galeriei Anca Poterașu pentru cea de-a 14-a ediție a
VOLTA Basel aduce în dialog doi artiști ai aceleiași generații, Iulian
Bisericaru și Dragoș Bădiță.
Cei doi tineri pictori adoptă un caracter experimental al unui nou val de pictură în România, cu abordări și teme picturale distincte. Vegetația luxuriantă din lucrările lui Iulian Bisericaru se află într-o permanentă tensiune cu structurile arhitecturale ale unor spații aparent lipsite de prezența umană. Pictura sa invocă suprapuneri și interferențe culturale, pasaje abstracte alăturate motivelor figurative. Artistul transformă referințe picturale din istoria artei în spații iluzorii, dar bizar de familiare, regăsind astfel în lucrările sale și plăcerea unei picturalități pure. Alăturări recognoscibile, dar disjuncte contribuie la menținerea unei stări accentuate de urgență induse de utopiile arhitecturale asupra mediului natural – o privire critică asupra ideologiei ecologiste în epoca filosofiei post-umaniste.
Dragoș Bădiță caută în schimb relevarea experienței umane trecătoare. Artistul experimentează cu materialitatea picturii, completând lucrările sale în ulei pe lemn sau cerneală pe hârtie cu instalații video și obiecte. Dragoș Bădiță evocă în lucrările sale trăiri tranzitorii, care definesc însă condiția umană într-un mod atemporal. Tușele fine din lucrările sale, instalațiile efemere și fluiditatea cernelii pe hârtie redau o relație spirituală cu spațiul, cu limitele sale naturale sau artificiale. Inspirându-se din pictura renascentistă, Dragoș Bădiță caută să descopere enclavele în care spiritualitatea umană dorește să împartă un spațiu, nu să îl ocupe, care caută a se regăsi pe sine, nu de a domina pe un altul.
Paradoxurile naturii umane și căutarea unui nou mod de exprimare picturală, sunt mijloacele prin care atât Dragoș Bădiță cât și Iulian Bisericaru explorează temele actuale ale postmodernității. Dialogul artistic abordează angajamentul ecologic și nevoia de a avea o experiență nemediată a realității, a locuirii umane și a locuinței deopotrivă.
.........................................................................................................................................................................
Iulian BISERICARU (n. 1987) a absolvit Universitatea de Artă și de Design din Cluj-Napoca, cu specializarea în pictură. În prezent își susține teza de doctorat la aceeași universitate, cercetând conexiunile dintre arhitectură și pictură. Aparentele colaje și secțiuni de planuri arhitecturale se suprapun peste imagini ale unei vegetații abundente, într-un comentariu critic asupra ideologiei ecologiste. Printre expozițiile sale personale, menționăm: 2018 – Ierimonti Gallery, New York, SUA; 2017 – Distanța dintre două obiecte solitare, Galeria Anca Poterașu; 2016 – Wide Open Spaces, Galeria Calina, Timisoara; 2015 – Influențe, Galeria Anca Poterasu, București; Usonia Into the Wild, Atelier Patru, Cluj-Napoca; 2014 – The Backyard, Bienala București 6, eveniment paralel și special pentru Noaptea Albă a Galeriilor, Galeria Anca Poterașu, București; 2014 – Meet the Artist, The Ark, București; 2012 – Asphyxia, Casa Matei, Cluj-Napoca. Expozițiile de grup la care a participat includ: 2017 – expoziția de grup din cadrul programului de rezidență internațional de la Aschersleben; 2017 – Harta nu este teritoriul,Institutul Cultural Român de la Lisabona; 2016 – Uncanny Landscapes, Artissima Torino, Italia; 2016 – Spinnerei Galleries Leipzig, împreună cu Galeria Anca Poterasu; 2016 – Extension.RO – Romanian Painters, Galeria Triumph, Moscova; Expo Maraton RECALL, prezentare a artiștilor câștigători din perioada 2011-2015, Universitatea de Artă și de Design din Cluj-Napoca în colaborare cu Muzeul de Artă din Cluj-Napoca; 2015 – System Error – Muzeul Național de Artă; 2015 – Double Agency, Spațiul Cazarma, parte a evenimentului Bienala Art Encounters Timișoara.
Dragoș BĂDIȚĂ (n. 1987) lucrează și locuiește în București, România. A absolvit Universitatea de Arte și de Design din Cluj-Napoca, secția pictură, în 2009, urmând ca în 2011 să își finalizeze studiile de masterat la aceeași instituție. Expune atât în România cât și în Danemarca, Germania, Marea Britanie, Grecia și Spania. BP Portrait Award, una dintre cele mai prestigioase expoziții de portrete din lume selectează una dintre lucrările sale, Chinese Soup (2014), expunând astfel la National Portrait Gallery / Londra, Marea Britanie (2015), la Scottish National Portrait Gallery / Edinburgh, Marea Britanie (2015) și Ulster Museum / Belfast, Marea Britanie (2016). Printre expozițiile personale menționăm: Institutul Cultural Român de la Stockholm (2018), Galeria Anca Poterașu / București (2017), Lateral ArtSpace / Cluj, România (2012 și 2013), Galeria Ivan / București, România (2009 și 2011). Participă la numeroase expoziții de grup printre care Muzeul Județean / Bistrița-Năsăud, România (2016), Alpineum Produzentengalerie / Lucerna, Elveția (2014), Salonul de Proiecte / București, România (2014), Galeria Larmi / Copenhaga, Danemarca (2013), Kunstverein Tiergarten / Galerie Nord, Berlin, Germania (2013), Institutul Cultural Român de la Londra, Marea Britanie (2011), CCA Andratx / Mallorca, Spania (2010), Galeria Mie Lefever / Gent, Belgia (2009), Artower Hall / Atena, Grecia (2008). Este co-coordonator Lateral ArtSpace, Cluj.
VOLTA 14 BASEL, 11-16 iunie 2018, Galeria Anca Poterașu, Plantelor 58, București, Stand C16, ELSÄSSERSTRASSE 215, BASEL