"Metropoezia" ("Wiersze w Metrze"/ "Poems in the Underground") este o campanie de anvergură, realizată sub egida EUNIC Varşovia, de promovare a poeziei europene în rândul publicului larg varşovian. British Council, Institutul Cărţii, Institutul Camões, Institutul Cultural Român sunt organizatorii principali. Întreaga campanie se află sub patronajul doamnei Hanna Gronkiewicz-Waltz, primarul Varşoviei.
Obiectivul principal al campaniei este promovarea poeziei contemporane europene prin metode mai puţin uzitate. Poeţi din Austria, Cipru, Croaţia, Danemarca, Elveţia, Estonia, Franţa, Grecia, Irlanda, Islanda, Marea Britanie, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, România, Rusia, Slovacia, Slovenia sunt postaţi, timp de aproape o lună, cu câte o poezie, în original şi în traducere în limba polonă, în vagoanele şi staţiile de metrou, pe locurile îndeobşte utilizate pentru reclamă. De asemenea, în şase dintre staţiile metroului din Varşovia vor fi postate bannere, imprimate cu versurile acestor poeţi. România va fi reprezentată, în campania de anul acesta, având ca temă oraşul – sărăcie şi excludere socială în poezia europeană contemporană – de poezia lui Răzvan Ţupa.