Cuvântul progres suna cumplit de fals în gura mamei mele de Matei Vişniec Regie, scenografie şi măşti de Henri Dalem.
În roluri: Cécile Greinhofer, Paméla Ravassard, Laurent Labruyère, Garlan Le Martelot şi Sébastien Libessart.
Producţie a Paradoxe(s) http://paradoxes.unblog.fr/ , cu susţinerea Companiei de Quat'sous şi a Teatrului din Bligny.
Matei Vişniec face parte dintre autorii care îndrăznesc să atace problematica dramelor din ziua de astăzi. În această piesă, el ne înfăţişează refugiaţii unei foste Iugoslavii devenită groapă comună, la numai două ore de zbor de Paris. Prin intermediul particularului, Matei Vişniec accede la universal. Totuşi, teatrul său nu este nici realist, nici documentar. Denunţarea ororii prin râs se află în centrul unui tip de a scrie care este periculos, incorect-politic, ce refuză nivelarea valorilor. Aceasta este istoria unui pământ somat să-şi dezvăluie cadavrele înaintea oricărei încercări de reconstrucţie. Morţii revin să-i vadă pe cei vii. Pentru doliu. Dar de ce oare cei dispăruţi par mai puţin morţi decât supravieţuitorii?
Rezervări şi informaţii la numărul de telefon 01 69 26 10 39 sau prin e-mail : info@theatre-de-bligny.com
Théâtre de Bligny
Centre médical de Bligny, 91640 Briis-sous-Forges
www.theatre-de-bligny.com