Europa caută cei mai talentaţi tineri designeri

Tinerii designeri şi studenţii de la facultăţile de design vestimentar din România sunt invitaţi să participe la cea de-a doua ediţie a „createurope", transmite Institutul Cultural Român „Titu Maiorescu" din Berlin. Concursul a fost iniţiat în anul 2008 de Institutul Goethe, în colaborare cu reţeaua EUNIC a institutelor culturale europene din Berlin, are ca sponsor principal firma germană Quelle şi se desfăşoară sub patronajul lui Dirk Schoneberger, Creative Director al mărcii „Joop!".
Persoanele interesate îşi pot depune portofoliile până în data de 15 iunie 2009; instrucţiunile privind înscrierea în concurs pot fi obţinute pe internet, la http://www.goethe.de/cgi-bin/createurope2009/howtoapply.pdf. O comisie specializată, formată din designeri vestimentari, jurnalişti şi profesionişti din domeniul modei, va alege dintre candidaţi 30 de finalişti, care îşi vor prezenta colecţiile la Berlin, în luna octombrie. În cadrul acestui spectacol de modă vor fi acordate patru premii:

1) „Best Upcoming Designer Award" (Premiu pentru cel mai bun newcomer): va fi premiată o colecţie întreagă, care iese în evidenţă prin creativitate, multilateralitate şi unicitate. Premiul constă într-o bursă de 12 luni, la Berlin: cazare, instruire în diverse domenii adiacentei industriei modei, prezentări în cadrul târgurilor de modă, o prezentare în revista BLANK, colaborare cu profesionişti din domeniul modei, posibilitatea realizării unei colecţii proprii pentru firma Quelle.

2) „Best Avantgarde Award" (Premiu pentru colecţia cea mai avangardistă): va fi premiată o piesă futuristă, deschizătoare de drumuri (în ceea ce priveşte materialul folosit, croiala sau modul de realizare). Câştigătorul va beneficia de o bursă de şase luni, la Berlin: cazare, prezentare în cadrul unui târg de modă, prezentare în revista BLANK şi în alte publicaţii.

3) „Best Student Award" (Premiu pentru cel mai bun student): se premiază modul de realizare al unei piese, de la schiţe, trecând prin probele de material şi ajungând la produsul final. Premiul este o perioadă de practică de 4-6 luni la firma Quelle, în Nurnberg (direcţiile de design, marketing, publicitate, distribuţie), precum şi o prezentare în revista BLANK.

4) „Best Audience Award" (Premiul publicului): câştigătorul va fi ales de public, prin vot online şi va primi o bursă de trei luni la Village des Createurs, la Lyon (Franţa), fiind asigurate costurile de transport şi cazare, precum şi colaborarea cu experţi din domeniul designului vestimentar şi al marketingului, în vederea realizării unei colecţii vestimentare proprii.

La prima ediţie a concursului „createurope" au participat mai mult de 1000 de tineri creatori din 39 de ţări europene. Anul acesta sunt invitati sa participe şi designeri din Orientul Apropiat şi din Africa, scopul concursului fiind acela de a promova schimbul de experienţă şi contactele dintre tinerii designeri, în afara graniţelor ţărilor de unde provin.