Sub genericul Scènes de vie, Scènes de théâtre de Roumanie... mais en français (Scene de viaţă, scene de teatru din România... dar în franceză), în organizarea Institutului Cultural Român, Centrul Wallonie-Bruxelles din Paris va găzdui, la sfârşitul săptămânii viitoare, două reprezentaţii de teatru avându-i ca protagonişti pe Oana Pellea şi Sandu Mihai Gruia. Vineri, 9 mai, va avea loc spectacolul cu piesa Je m'en vais... de Marc Doré, iar sâmbătă, 10 mai, publicul parizian va putea vedea piesa Du pain plein les poches de Matei Vişniec. Prezentarea celor două spectacole româneşti în limba franceză, la Paris, în cadrul aceluiaşi proiect, constituie o premieră.
Reprezentaţia din prima seară va fi precedată de o conferinţă despre teatrul românesc contemporan, cu titlul La Belle et la Bête, susţinută de teatrologul Marian Popescu. Sâmbătă, spectacolul va fi urmat de un atelier-dezbatere cu participarea actorilor Oana Pellea şi Sandu Mihai Gruia, a conferenţiarului Marian Popescu şi a scriitorului Matei Vişniec.
„2 români, 1 canadian, 250 gr de emoţie, 300 gr comedie, un vârf de cuţit de tristeţe, 2 nasuri roşii" sunt o parte dintre ingredientele piesei Je m'en vais... (rom.: Mă tot duc...), adaptare liberă „după William Shakespeare, Marc Doré ... etc", cu scenariul şi regia semnate de Marc Doré. Spectacolul a mai fost prezentat, începând din 1997, la numeroase festivaluri şi reuniuni teatrale internaţionale, în Republica Cehă, Elveţia, Italia, Belgia şi Franţa, bucurându-se de o receptare entuziastă. „Moment de fericire", „Spectacol comic şi emoţionant", „Fragmente dintr-un dicurs îndrăgostit" sunt câteva dintre titlurile articolelor din presa străină consacrate acestei performanţe artistice. „Prezenţa Oanei Pellea aduce în acest spectacol o poezie aparte. Această mare actriţă joacă aici cu o poezie ironică care ne face sa râdem printre lacrimi, ca să îl parafrazăm pe Cehov. Fragilitatea şi speranţa fac din această fiinţă o întrupare poetică pe fondul unei răzvrătiri copilăreşti" – George Banu, Preşedinte al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru
Du pain plein les poches (rom.: Buzunarul cu pâine) de Matei Vişniec, prezentată în premieră pariziană, vorbeşte despre principiile morale fundamentale pentru natura umană – generozitate, toleranţă, reconciliere, concordie.
„«Du pain, plein les poches» este o piesă... trăită. Simplă prin situaţia dramatică (cum să salvezi un biet câine căzut într-un puţ), ea devine universală, în sensul cel mai dureros al cuvântului, prin evoluţia sa. Morala acestei fabule priveşte partea invizibilă a laşităţilor noastre în calitate de fiinţe omeneşti. Din prea multă filozofare despre frumuseţea acţiunii, personajele mele rămân paralizate atunci când chiar e nevoie de o reacţie (...)" – Matei Vişniec
„... un text inteligent, care vorbeşte despre noi, aşa cum suntem: cinici şi superficiali, inteligenţi şi penibili, generoşi şi laşi, într-o lume îngheţată în vorbe". – Oana Pellea