Pustnik anunță selecția proiectelor pentru ediția din 2022 a rezidenței dedicată debuturilor în lungmetraj

Ajuns la cel de-al optulea an de activitate, Pustnik a anunțat selecția participanților pentru rezidența de scenaristică dedicată debuturilor în lungmetraj. Rezidența va avea loc, pentru prima dată, în satul Enisala, Tulcea, între 10 – 17 septembrie 2022.

„Songs We Left On The Kitchen Table” de Hedda Bednarszky, România/Germania

„Waggle Dance” de Carlota González - Adrio, Spania

„The Void Is Immense On Idle Hours” de Sam Manacsa, Filipine

„The Beast Friend” de Lauri - Matti Parppei, Finlanda

„Shaved Heads” de Emil Vasilache, România

„To Everything There Is A Season” de Kate Voet & Nadja Dumouchel, Belgia/Germania/Franța

„The Draugar: Or, A Good Time Was Had By All” de Kat Whalen, SUA

„Fire Room” de Ka Ki Wong, Marea Britanie/Hong Kong

Începând un parteneriat cu European Short Pitch, unul dintre cele mai prolifice programe de dezvoltare de scurtmetraj, Pustnik a selecționat un proiect provenit din rețeaua lor de participanți: To Everything There Is A Season, scris de către Kate Voet și Nadja Dumouchel dinBelgia/Germania/Franța.

Selecția a fost realizată din cele peste 70 de aplicații primite din 40 de țări.

La Enisala Safari Village, rezidenții vor lucra la scenariile lor de lungmetraj de debut, primind în același timp îndrumare și feedback de la consultanții invitați. Locația are o vedere către fortăreața Enisala, o construcție ce datează din perioada ocupației bizantine a regiunii Dobrogea. Denumită și Heracleea, situl arheologic este de o deosebită importanță, prezervând numeroase vestigii din epoca neolitică.

Păstrându-și angajamentul luat față de comunitatea locală, Pustnik și participanții săi vor continua să susțină atelierele de educație cinematografică gratuită pentru tinerii din mediul rural.

Mai multe detalii despre scenariști și proiectele lor vor fi disponibile pe www.pustnik.com în lunile următoare.

Invitați speciali sunt Ana Agopian (scenaristă, împreună cu Oana Răsuceanu și Iulia Rugină, a numeroase scurt și mediumetraje, alături de trei lungmetraje), producătoarele Julie Billy (A Chiarade Jonas Carpignano; Gagarine de Fanny Liatard și Jérémy Trouilh) și Bianca Oana (Touch Me Not de Adina Pintilie, Collective de Alexander Nanau). Ca noutate a programului, rezidenții vor beneficia și de expertiza Deliei Vasile, psihoterapeut și consultant narativ.


Cel mai recent film al Anei Agopian în calitate de scenaristă, Breaking News (2017), a avut premiera la Festivalul Internațional de Film de la Karlovy Vary (Competiția Oficială, Mențiune specială a juriului pentru actrița Voica Oltean) și debutul ei ca regizoare de scurtmetraj a fost proiectat la Festivalul Internațional de Film Transilvania (2018). Ana ese doctorandă în literatură (Universitatea București), iar momentan predă scenaristică la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică "I.L. Caragiale" București.


Julie Billy a produs în jur de 12 filme la Haut et Court, incluzând Gagarine,regizatde Fanny Liatard și Jérémy Trouilh (Selecție Oficială la Cannes 2020) sau A Chiara de Jonas Carpignano (Premiu Quinzaine des Réalisateurs 2021). A produs o paletă largă de filme, de la filme de gen precum The Night Eats the Worldde Dominique Rocher (Tribeca) până la documentare sociale precum Latifa de Olivier Peyon și Cyril Brody (Rotterdam). A semnat co-producții internaționale precum The Lobsterde Yorgos Lanthimos, The Kindergarten Teacherde Nadav Lapid și A Ciambrade Jonas Carpignano. Din 2020, Julie este co-fondatoarea casei de producție June Films alături de Naomi Denamur. Catalogul June include cele mai recente lungmetraje regizate de Hafsia Herzi, Clémence Poésy, Fanny Liatard & Jérémy Trouilh, Emma Benestan.

Dedicată descoperirii de cineaști cu o viziune artistică aparte, producătoarea Bianca Oana, stabilită la Berlin și București, este implicată încă din 2009 în dezvoltarea, producția și distribuția unor filme de artă multipremiate, printre care colectiv de Alexander Nanau (dublu nominalizat la Oscar în 2021 pentru Cel mai bun documentar și Cel mai bun film internațional), Toto și surorile lui de Alexander Nanau și Turn off the Lights de Ivana Mladenović.

Delia Vasile este comunicator, psiholog și psihoterapeut de orientare umanistă. Este absolventă a facultăților de Litere și Psihologie și din anul 2012 a început formarea în analiză tranzacțională la Yorkshire Training Centre International. Abordarea ei terapeutică este una narativă, fiind pasionată de înțelegerea poveștilor de viață și a scenariilor pe care oamenii le joacă în viețile lor.

Pustnik este un program creat în 2014 care își propune să le ofere tinerilor scenariști un context prielnic dezvoltării filmelor de lungmetraj la care lucrează, într-un cadru natural și relaxat, departe de presiunile industriei. În același timp, Pustnik își dorește să creeze în jurul său o rețea de profesioniști din mediul cinematografic, cu scopul încurajării colaborărilor dintre aceștia. Începând din 2021 Pustnik a demarat o nouă etapă a programului său: o serie de trei rezidențe de dezvoltare de scenarii dedicate atât noilor participanți, cât și participanților edițiilor trecute care lucrează la primul sau al doilea lungmetraj.

Program organizat de Asociația T.E.T.A

TETA este un ONG fondat în iunie 2006. Asociația are ca scop principal dezvoltarea programelor și evenimentelor culturale menite să promoveze educația și renașterea culturală a comunităților care îi găzduiesc evenimentele. TETA funcționează și ca producător de filme și spectacole de teatru.

Proiect cultural co-finanțat de Ministerul Culturii, Administrația Fondului Cultural Național, Institutul Cultural Român, Uniunea Cineaștilor din România, Dacin Sara, Institutul Francez din România

Parteneri: European Short Pitch, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”

Parteneri media: Film New Europe, Films in Frame, All about Romanian Cinema -aarc.ro

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.