Poeti

12 Aug 2020

VARȘOVIA. Întâlnirile lui Brâncuși cu Modigliani, Satie, Joyce, Pallady sau Picasso, în amintirile lui V.G. Paleolog

Criticul de artă V. G. Paleolog, autorul mai multor lucrări biografice și exegetice despre Brâncuși, l-a cunoscut pe marele sculptor român în 1910, la Paris, grație artistului de origine italiană Amedeo Modigliani. În convorbirea cu Romulus Rusan din volumul O discuție

11 Aug 2020

TEL AVIV. Seară literară cu doisprezece poeți români și israelieni, în cadrul programului „Poezia bate pandemia”

Doisprezece poeți români și israelieni vor participa, în data de 13 august 2020, de la ora 17. 00, prin live streaming, pe pagina de Facebook a ICR Tel Aviv, la o seară de poezie, în limbile română și ebraică, urmată de o discuție în limba engleză cu tema „Schimburi

7 Aug 2020

BRUXELLES. Videopoeme acompaniate de muzică electronică, în viziunea a şapte artişti contemporani

Proiectul „sociopoetic soundscapes”, care se va desfăşura în perioada 10 - 28 august, pe reţelele de socializare ale ICR Bruxelles, reuneşte membri tineri ai comunităţii artistice româneşti contemporane, reprezentând sinteza interdisciplinară a stilurilor

6 Aug 2020

Masca, de la teatru la pandemie, cu profesorul George Banu

Proiectul digital „Teatrul în vremuri de pandemie”, care cuprinde o serie de trei înregistrări video susținute de criticul de teatru George Banu, aduce în atenția publicului un subiect foarte dezbătut în această perioadă: artele spectacolului în vremuri de

4 Aug 2020

BERLIN. O antologie digitală de poezie românească, citită pentru publicul german

Actorii Anna Schumacher și Vlad Chiriac vor interpreta poezie românească tradusă în limba germană într-o serie de video-lecturi. Acestea vor fi difuzate în perioada 11 august – 15 octombrie, sub forma unui serial bisăptămânal, marţea şi joia, pe paginile de

4 Aug 2020

LISABONA. Relația dintre trup și suflet, expusă în 27 de picturi ale artistei Sabina Elena Dragomir

Expoziţia de pictură „Ea a fost aici“ a artistei Sabina Elena Dragomir, care cuprinde 27 de lucrări de dimensiuni mari și medii, va fi găzduită de Galeria Institutului Cultural Român de la Lisabona, în perioada 13 august – 15 octombrie 2020. Operele fac parte

28 Jul 2020

„Veneția văzută de marii pictori români“: Eustațiu Stoenescu, un artist valoros, readus în atenția publicului

Lucrarea „Piața San Marco, pe ploaie“ (1938) semnată de Eustațiu Stoenescu, despre care Nicolae Titulescu spunea că a fost singurul artist care a înțeles „sufletul capricios și tainic al Veneției“, a fost prezentată de Institutul Român de Cultură și Cercetare

28 Jul 2020

VARȘOVIA. Andrei Dósa și Andrei Gamarț, în proiectul „Poems in the City/Poezia în oraș”, itinerat la Cracovia

Poezii semnate de Andrei Dósa și Andrei Gamarț sunt prezentate, în perioada 28 iulie – 30 septembrie 2020, în expoziția „Poems in the City/Poezia în oraș”, amplasată în spațiul exterior al Bibliotecii Voievodale Publice din Cracovia. Proiectul este organizat

28 Jul 2020

NEW YORK. Ioana Ieronim prezintă lumea după pandemie, în română și în engleză

Scriitoarea și traducătoarea Ioana Ieronim participă pe 28 iulie, cu un text în limba română și cu o traducere proprie a acestuia în limba engleză,  la un proiect online inițiat de  ICR New York.   Programul Viața de la capăt: scriitorii imaginează lumea

20 Jul 2020

NEW YORK. Gabriela Adameșteanu, în seria “Viața de la capăt: scriitorii imaginează lumea după pandemie”

Din 2 iunie 2020, în fiecare zi de marți, ora 21. 00, ora României, și ora 14. 00, ora New York-ului, ICRNY distribuie concomitent, în mediul virtual, o suită de conținuturi literare originale și exclusive aparținând unora dintre cei mai valoroși autori români

15 Jul 2020

Răzvan Voncu: „ Avem autostrăzi literare foarte solide“

În expozeul despre ce a fost lista canonică în intenția redacției „România literară“ – un „ghid“, „vector“, și nu un îndreptar obligatoriu –, criticul Răzvan Voncu vorbește despre „haosul axiologic“ din domeniul literar, despre dispariția

14 Jul 2020

Daniel Cristea-Enache: „Posteritatea este cel mai bun judecător“

„Posteritatea este cel mai bun judecător“, afirmă criticul literar Daniel Cristea-Enache în prelegerea sa despre construcția canonică literară, comparată cu o piramidă – cu vârful în sus sau în jos, în funcție de perspectiva noastră. Observând că în