Gravura

19 Aug 2020

TEL AVIV. Seria „Portret de artist” începe cu prezentarea artistului Arie Lamdan

Institutul Cultural Român de la Tel Aviv lansează, în data de 20 august, o nouă serie de evenimente online, intitulată „Portret de artist”, în cadrul căreia va fi prezentată activitatea artistică a unora dintre personalitățile marcante ale scenei culturale

6 Aug 2020

VENEȚIA. Principatele Dunărene ca parte a Creştinătăţii, într-o hartă de secol XVIII

În cadrul expoziţiei online „Monumenta Cartographica Dacoromaniae – Spaţiul românesc în cartografia secolelor XVI–XVIII / Monumenta Cartographica Dacoromaniae – Le terre romene nella cartografia storica a stampa del Cinque-Settecento“, Institutul Român de Cultură

28 Jul 2020

VARȘOVIA. Andrei Dósa și Andrei Gamarț, în proiectul „Poems in the City/Poezia în oraș”, itinerat la Cracovia

Poezii semnate de Andrei Dósa și Andrei Gamarț sunt prezentate, în perioada 28 iulie – 30 septembrie 2020, în expoziția „Poems in the City/Poezia în oraș”, amplasată în spațiul exterior al Bibliotecii Voievodale Publice din Cracovia. Proiectul este organizat

17 Jun 2020

Cum erau văzute teritorii românești de cartografi ai Occidentului în secolele XVI–XVIII

«Monumenta Cartographica Dacoromaniae –Spaţiul românesc în cartografia secolelor XVI–XVIII /Monumenta Cartographica Dacoromaniae – Leterre romene nella cartografia storica a stampa del Cinque–Settecento», proiect desfășurat în perioada 15 iunie – 15 septembrie

11 May 2020

Poezie românească, expusă la Varșovia

Expoziția în aer liber „Poezia în oraș/Poems in the City”, în cadrul proiectului cu același nume organizat de EUNIC Varșovia – Asociația Institutelor Naționale pentru Cultură ale Uniunii Europene, în colaborare cu Primăria Varșoviei, Reprezentanța Comisiei Europene

22 Apr 2020

VARȘOVIA. Poeţii Andrei Dósa și Andrei Gamar aduc online „Poezia în oraş”

19 voci de poeţi din întreaga Europă vor pleda pentru aceeaşi cauză. Datorită proiectului „Poezia în oraş”, privirea artistică asupra ecologiei, grijei pentru planetă şi starea ei actuală, determinată de acţiunile oamenilor, pot fi mai bine auzite în această primăvară

26 Nov 2019

Retrospectiva operei lui Ion Grigorescu, remarcabil exponent al neoavangardei, la Galeria Kiosk din Gent

Opera lui Ion Grigorescu, considerat unul dintre cei mai importanți reprezentanți ai neoavangardei, fiind promovat de muzee de primă mână în plan internațional, precum Tate sau MoMA, va fi prezentată într-o amplă retrospectivă, „Cinema”, în cadrul festivalului

25 Nov 2019

125 de artişti expun la Bienala Internaţională de Gravură BIPB 2019

Bienala Internaţională de Gravură BIPB 2019, organizată de Uniunea Artiștilor Plastici din România în parteneriat cu Muzeul Naţional al Literaturii Române, Institutul Cultural Român din București, Galeria Galateca şi Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti,

25 Nov 2019

125 de artişti expun la Bienala Internaţională de Gravură BIPB 2019

Bienala Internaţională de Gravură BIPB 2019, organizată de Uniunea Artiștilor Plastici din România în parteneriat cu Muzeul Naţional al Literaturii Române, Institutul Cultural Român din București, Galeria Galateca şi Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti,

30 Oct 2019

Bienala Internaţională de Gravură Bucureşti 2019

„Bienala Internaţională de Gravură Bucureşti 2019” se va desfășura, în perioada 31 octombrie – 10 decembrie 2019, la galeriile Uniunii Artiştilor Plastici din București, la Centrul Cultural Palatele Brâncoveneşti de la Mogoşoaia, la Galeria Galateca,Universitatea Naţională

12 Aug 2019

EUROPALIA ‖ Wanda Mihuleac explorează relația dintre imagine și text în expoziția „101 Livres Ardoises“

Expoziția de artă contemporană „101 Livres Ardoises“ (101 cărți-ardezie) a artistei Wanda Mihuleac, un demers artistic de explorare a semnificațiilor pe care forma, materia, textura și cromatica suportului le conferă textului, va fi găzduită de Teatrul din

6 Aug 2019

„Adina în China“: Beijingul anilor ’50, prin ochii istoricului de artă Adina Nanu

Apărut la Editura Institutului Cultural Român, jurnalul publicat de Adina Nanu, scris la cald, în 1957, înfățișează transformarea unei călătorii întâmplătoare într-o revelație. Muzeul de Artă din Pekin este privit de tânăra artistă ca „o amplificare